Estudien les ones cerebrals per enganxar-nos a la tele

La informació del treball es podrà utilitzar en el procés de producció d'un programa per anar-lo acoblant a les respostes de l'espectador

03.07.2014 | 00:00

Investigadors de Barcelona Mèdia han iniciat un estudi per saber quan i per què s'avorreix l'audiència de les televisions analitzant les ones cerebrals, el ritme cardíac i els músculs de la cara dels espectadors per determinar en quin moment desconnecten dels continguts. Els investigadors de la Línia de Percepció i Cognició del centre tecnològic barceloní, membre de la xarxa Tecnio, també mesuren altres variacions en diferents indicadors fisiològics, com la conductivitat elèctrica de la pell.
Per predir si un contingut audiovisual és capaç d'atrapar l'atenció de l'audiència, els investigadors se centren a registrar, per exemple, determinades ones elèctriques emeses pel cervell humà, de manera que, en funció dels nivells que es captin, es pot deduir el grau d'acceptació d'un contingut determinat. "Els nivells alts d'ones alfa s'associen amb continguts avorrits perquè existeix una relació entre aquests nivells i el grau d'atenció prestada", segons el responsable de la Línia de Percepció i Cognició, Alexandre Pereda.
Segons aquest especialista, la informació de l'estudi es podrà utilitzar en el procés de producció d'un programa per anar modificant-lo i acoblant-lo a les respostes cerebrals d'una audiència durant un període de prova. Afegeix que "entendre què ens motiva a consumir certs continguts, així com els efectes psicosocials de l'oferta tecnològica d'oci audiovisual actual s'ha convertit en un dels camps d'investigació bàsics a l'hora d'entendre la relació entre l'usuari i la tecnologia". La indústria de l'oci audiovisual, ha afegit Pereda, "vol oferir una experiència virtual el més real possible".

Enllaços recomanats: Premis cinema