Una demanda creixent a les consultes de nutricionistes i dietistes, més preocupació estètica pel nostre físic, conscienciar dels riscos per a la salut dels quilos de més i fins i tot que una empresa del sector com Naturhouse sortís divendres a Borsa demostren el gran interès dels espanyols per les dietes.

"Em posaré a dieta o seguiré la dieta de tal o qual guru" és una cosa que diem o sentim al nostre voltant any rere any, mes rere mes i fins i tot setmana rere setmana perquè, com asseguren a Efe diversos especialistes, hi ha un augment de la demanda per tenir una bona salut i un bon físic, tant en dones com en homes.

No obstant això, prendre la decisió de perdre quilos és una cosa "estacional", destaca una portaveu de l'àrea de Nutrició de la Societat Espanyola d'Endocrinologia i Nutrició (SEEN), Irene Bretón, que afirma que abans de l'estiu o després de Nadal és quan les persones es preocupen més per posar-se a dieta.

Aquesta doctora adverteix que aquesta estacionalitat demostra que molts cops posem "els efectes estètics per un excés de quilos al davant de la salut" quan hauria de ser a l'inrevés i, a més, la nutrició d'hauria de tenir en compte de manera preventiva i contínua.

La presidenta de l'Associació de Dietistes i Nutricionistes de Madrid (Addinma), Marta Suárez, també afirma que hi ha "corbes estacionals" i que el desig de perdre els quilos guanyats a l'hivern animen molta gent a fer l'anomenada "operació biquini", tot i que la preocupació per l'alimentació i l'activitat física hauria de mantenir-se durant tot l'any.

"La prevenció és la millor eina per lluitar contra l'obesitat", segons Bretón, que recorda que els tractaments són més difícils quan l'estat d'obesitat ja està establert. "No hi ha cap vareta màgica" i cal "fugir" de "les dietes màgiques", subratlla.