El Planeta Vermell viu aquesta setmana un moment dolç aquí a la Terra, on Hollywood i la NASA s'han mobilitzat per incrementar l'atractiu de l'exploració marciana als ulls dels nord-americans, els quals, en última instància, decideixen sobre taquilles i programes espacials.

La coincidència de l'estrena de la pel·lícula "Mart" (2 d'octubre) amb l'anunci de la troballa d'aigua líquida a Mart (28 de setembre) ha cridat l'atenció als EUA, on s'especula sobre si els interessos de l'estudi Fox i la NASA s'han alineat per llançar una campanya que posi el planeta veí de moda.

Des de la NASA, s'insisteix que es tracta d'una casualitat i que la celebració del seu esdeveniment dilluns passat va ser determinada per la publicació d'un article a Nature Geoscience, en el qual s'exposava la nova informació sobre Mart a la comunitat científica.

Aquest text ("Spectral evidence for hydrated salts in recurring slope llineae on Mars") va ser rebut per la revista el 22 d'abril, acceptat el 21 d'agost i finalment va veure la llum el 28 de setembre, però Ridley Scott, el director de "Mart", ja sabia de l'aigua marciana.

El mateix dilluns de l'anunci de la NASA, Scott va confessar al rotatiu The New York Times que l'agència espacial li va mostrar les imatges dos mesos abans de donar-les a conèixer a la resta del món, un privilegi motivat per l'estreta col·laboració que va mantenir la seva producció amb els experts de la NASA.

"Mart" està basat en un llibre homònim d'Andy Weir i és una de les obres de ficció preferides per la NASA per la base científica en què se sustenta l'argument.

De fet, Des de fa dies, "Mart" i la NASA han compartit etiqueta (#JourneyToMars) a la xarxa social Twitter.