Amb la pel·lícula turca Baskin va arribar ahir a la secció oficial Fantàstica del Festival de Cinema de Sitges el clàssic gore que escampa sang per la platea de l'Auditori. Baskin, opera prima de Can Evrenol, està basada en el seu llorejat curtmetratge del mateix títol, amb el qual el cineasta va fer la seva presentació en societat.

En la cinta, una unitat policial viatja a un edifici abandonat en una zona deprimida en què es trobaran amb la celebració d'una missa negra. "Des del principi, vam intentar crear un contrast, fer un experiment que creués una pel·lícula realista turca amb l'atmosfera de pel·lícules com En els límits de la realitat (The Twilight Zone)", va dir ahir Evrenol, qui a més no s'ha basat en el folklore local perquè "no s'identifiqués amb la cultura popular, sinó que hi ha elements d'altres cultures".

Reconeix el director, que també es considera productor en l'ombra, que "a Turquia és difícil tirar endavant projectes de gènere, perquè hi ha una bretxa gran entre les pel·lícules més artístiques i els grans èxits de taquilla, amb pressupostos més elevats però amb trama plana".