Els éssers vius podrien haver sorgit d'una sopa química en la que les molècules es van replicar i es van organitzar de forma autònoma, segons un estudi que publica aquesta setmana la revista Nature Chemistry.

Científics dels Països Baixos han aprofundit en el coneixement d'un tipus de molècula que pot replicar-se a si mateixa i han comprovat que aquest procés genera noves "branques" de molècules, un desenvolupament en el que s'observen similituds amb l'evolució biològica.

L'investigador de la Universitat de Groningen Sijbren Otto i el seu grup van identificar fa anys un pèptid -un tipus de molècula formada per la unió d'aminoàcids- que tendeix a organitzar-se en anells, que al seu torn s'apilen per formar estructures més complexes.

Aquestes piles d'anells eventualment es trenquen, donant lloc a dues estructures similars que es continuen replicant.

L'estudi publicat a Nature Chemistry constata com aquest procés controlat va donar lloc, al laboratori, a una nova classe d'anells amb característiques diferents a les inicials.

"Aquest segon grup (d'anells) era descendent del primer", assenyalen els investigadors en un comunicat divulgat per la seva Universitat, en què subratllen que "aquest procés és molt similar a com es formen les noves espècies a partir d'altres existents en l'evolució biològica".