Representants de la Universitat de París i altres entitats educatives de França i Anglaterra han visitat aquesta setmana l'escola bressol municipal La Lluna de Manresa per conèixer un projecte innovador que s'hi desenvolupa que vincula la gestió dels residus i la reutilització dels materials amb una pedagogia en què la creativitat, el joc i la motivació dels infants són l'eix central del treball.

El projecte "Jocs d'exterior i desenvolupament sostenible en estructures educatives" forma part del programa Erasmus+ de la Comissió Europea per a l'educació, basat en l'experiència anglesa de l'Scrapstore-playpod, entitat que treballa a les escoles per promocionar el desenvolupament sostenible en els jocs a l'aire lliure i les estructures educatives, alhora que incideix en el desenvolupament dels infants i la seva creativitat.

La Lluna és gestionada per la cooperativa manresana de serveis a les persones Encis. Jasone Latorre, que n'és tècnica i educadora a la Catalunya Central, explica que "l'objectiu és transformar l'entorn humà i físic dels espais exteriors dels centres i espais educatius".

El projecte està pensat en dues fases: una d'implementació i extensió de la metodologia pedagògica a l'espai exterior de La Lluna, i una altra d'observació i documentació de la tasca educativa per part de la Fundació Ferrer i Guàrdia en coordinació amb el departament de Ciències del Joc i l'educació de la Universitat de París per compartir l'experiència de treball en la franja de 0 a 3 anys, així com donar eines per desenvolupar i millorar aquesta metodologia.