Barbie, la cèlebre nina de Mattel amb 55 anys d'història, deixarà de ser l'eterna rossa de cintura de vespa per diversificar-se i adoptar altres talles, alçades i colors de pell en un intent de la companyia per representar "el món real".

Així ho ha anunciat Barbie aquest dijous, quan ha donat a conèixer l'ampliació de la seva línia 'Fashonistes' que inclourà tres nous tipus de cos, un més alt que la nina original, un altre més baixet i un altre amb més corbes, que se sumen al disseny genuí i que es reproduiran en set tons de pell, 22 colors d'ulls i fins a 24 corts de pèl diferents.

No és la primera vegada que s'incorporen novetats en aquest sentit, ja que el 2015 la línia va incorporar 23 nines amb nous tons de pell, colors de cabell i, sobretot, peus plans que els permetien portar calçat que no anés de taló. No obstant això, totes tenien la mateixa fisonomia, amb les mateixes cames llargues i la 'cintura de vespa' que van populartizar les nines Barbie fa més de mig segle.

"Estem molt contents d'estar literalment canviant la cara de la marca (...) Creiem que tenim la responsabilitat davant les nenes i els pares de reflectir una visió més àmplia de la bellesa", ha assenyalat la vicepresidenta sènior i Gerent de Global Barbie, Evelyn Mazzocco.

Mazzocco ha destacat així mateix que "Barbie sempre ha donat opcions a les nenes, amb les seves més de 180 carreres, rols d'inspiració, les seves looks i els seus accessoris" però és ara quan la línia de nines "és més un reflex del món que les nenes veuen a la seva al voltant". "La varietat en el tipus de cos, els tons de pell i l'estil permet a les nenes trobar una nina que parla d'elles", ha afegit.

Per al director de disseny de producte, Robert Best, l'ampliació de models de Barbie és "una gran evolució" perquè "transmet que els estàndards de bellesa no són restrictius". "Aquest serà el nostre futur: representant al món real", apunta en el vídeo de llançament de les noves nines.

Les Barbies de nova creació estan ja disponibles per encàrrec a la botiga online de Mattel pels Estats Units i arribaran a les botigues de la resta del món a la primavera d'aquest any, segons ha informat Mattel en un comunicat.

"Durant més de 55 anys, Barbie ha estat una icona cultural global i una font d'inspiració i la imaginació de milions de nenes a tot el món. Barbie reflecteix el que les nenes del món veuen al seu al voltant. La seva capacitat per evolucionar i créixer amb els temps mentre es manté fidel al seu esperit és la clau de per què Barbie és la nina de moda número u", ha afegit el president i director d'operacions de Mattel, Richard Dickson.