La popularitat del capo mexicà Joaquín El Chapo Guzmán entre els residents hispans del comtat de Los Angeles (Califòrnia, EUA) ha arribat al menú d'un restaurant local a través dels tacos El Chapito Guzmán i La Fuga.

"Vam voler fer alguna cosa nova, alguna cosa diferent, i, si ja hi ha els narcocorridos, ara farem els narcotacos", va explicar a Efe Fabricio Ramírez, propietari del restaurant Los Desvelados.

La fama del cap del Càrtel de Sinaloa és tal entre els immigrants mexicans de Califòrnia que l'amo d'aquest restaurant la va capitalitzar amb un menú compost per noms de reconeguts narcotraficants. De la mateixa manera que va succeir amb la botiga de Los Angeles Barabas, que fabrica i ven les famoses camises del Chapo, la idea de Ramírez va ser un èxit, i en poques setmanes el seu local es va omplir de clients.

En la seva primera experiència en el negoci del menjar, aquest home originari de l'estat mexicà de Nayarit va decidir a l'octubre obrir una taquería a la zona angelina de Maywood que representés el sentiment dels comensals. "Això és una cosa normal, un diu narcotraficant i és normal, ja no hi ha embuts per parlar d'això ni aquí ni a cap altre lloc", va dir Aracely Hernández, clienta del restaurant.

Al menú dels tacos més demandats destaquen els que fan referència al Chapo i la seva famosa fugida el juliol del 2015 de la presó de màxima seguretat de l'Altiplano per un túnel d'1,5 quilòmetres que comunicava la dutxa de la seva cel·la a una casa en construcció als afores de la presó.

A aquests plats els segueixen les quesadillas de la Reina del Pacífico i els burritos Pablo Escobar, i una beguda batejada com la Viuda Negra. La decoració amb imatges dels criminals més buscats del lloc complementa l'experiència del client, que seu en taules amb una llegenda que relaciona les accions dels narcotraficants amb el menjar.