Lionel Messi brilla dins del camp i ara vol fer-ho també en la restauració. Per a aquesta incursió s'ha aliat amb uns experts en la matèria, els germans Iglesias -socis també dels Adrià-, amb els quals obrirà el macrorestaurant Bellavista del Jardí del Nord a Barcelona.

Serà "la joia de la corona" del Grup Iglesias, propietari dels restaurants Rias de Galícia, Espai Kru i Casa de Tapes Cañota, i s'ubicarà en un espai de mil metres quadrats sumats als mil del jardí al número 86 del carrer Enric Granados, que "reproduirà de forma abstracta" un poble, segons que ha anunciat l'empresari Juan Carlos Iglesias.

"Ens aliem amb els germans Messi (Lionel i Rodrigo) perquè aportaran atenció mediàtica al projecte, això ajudarà a divulgar-ho", reconeix Iglesias.

El davanter del Barça no cuinarà, però potser es deixarà veure pel Futbolí, un dels diferents espais d'aquest centre gastronòmic que reproduirà un poble, aquest al qual "tots volen tornar o escapar-se", amb la seva plaça, la seva barberia, el seu bar, la seva església, el seu quiosc i els seus jardins. Cadascun d'ells tindrà una decoració específica i una proposta de cuina diferent.

"Actualment, menjar bé ja no és suficient, no garanteix l'èxit econòmic d'una proposta gastronòmica", sosté Iglesias, que amb Bellavista del Jardí del Nord aposta per l'espectacularitat del lloc i una manera "revolucionària" de relacionar-se amb el client com a element diferenciador sobre la competència.

"Crearem Bellavista Club Social, amb infinitat d'activitats per als clients; serà un salt espectacular", augura. Perquè el públic se senti com a casa disposarà d'un cinema, pantalles per veure esports, videojocs, biblioteca i discoteca, i s'hi organitzaran des de tastos a competicions esportives.

Tot això sense oblidar la cuina, molt variada i que ocasionalment tindrà la presència de "convidats" de la talla de Juan Mari Arzak, Dani García, Ricard Camarena i Ricardo Sanz, tots estrelles Michelin.

Bellavista no és l'única relació del Grup Iglesias amb el món del futbol. Els germans Juan Carlos, Borja i Pedro acaben d'inaugurar Roma 2009, el primer espai gastronòmic que alberga el Futbol Club Barcelona al seu estadi, el Camp Nou, en aquest cas juntament amb Singularis, el segell de càtering d'autor de Serunión, que opera al Liceu, el Palau de la Música i l'Auditori, entre d'altres.

En el nou espai gastronòmic, obert al públic excepte els dies de partit, hi ha una llotja amb vistes exclusives al terreny de joc i una barra on es cuinen en directe sashimis i ceviches, als quals se suma una carta en què mana el producte marí, i també hi ha arrossos i fideuàs.

El seu pròxim projecte com a Grup Iglesias serà l'obertura de Bobo Pulpín, en què "es redissenyarà el concepte clàssic de la botiga". D'aquí a un mes n'hi haurà un a prop de la catedral de Barcelona, però el pla és expandir-se de forma imminent.

"Bobo Pulpín va néixer com a mascota de la Casa de Tapes Cañota: un pop pirata. Però vam decidir independitzar-lo i donar-li vida pròpia. Vam donar el ninot als nostres clients perquè li fessin fotos en els seus viatges i tenim més de 3.000 imatges en més de 80 països: Lapònia, Islàndia, bussejant al Mar Roig... Ha viatjat més que jo, per descomptat", diu aquest estrateg del màrqueting.

Per això, a la carta de Bobo Pulpín hi haurà una línia pròpia de conserves, vi i vermut, però també cinc receptes dels països pels quals s'hagi passejat aquest ninot de llana blava tocat amb un barret pirata, que fins i tot protagonitzarà una sèrie de dibuixos animats que es distribuirà a les xarxes socials i a YouTube.

Juntament amb els germans Ferran i Albert Adrià -amb els quals han posat en marxa els restaurants Pakta, Full Santa, Tickets (tots tres amb estrella Michelin), Niño Viejo i Bodega 1900- ultimen l'obertura al juny d'Enigma, que, segons Albert Adrià, serà "el més semblant al Bulli, encara que tindrà un estil propi".