Uniformes d'infermer o cambrer fets a mida a través d'una impressió en 3D sobre la carcassa del robot són l'últim en personalització per al popular Pepper, l'androide amb què ja compten més de mil empreses al Japó.

Més d'una trentena de companyies participen en el Pepper World 2016 Summer a Tòquio, en què es presenten noves aplicacions per al Pepper for Biz, el model per a empreses comercialitzat pel gegant de les telecomunicacions Softbank. L'autòmat de 120 centímetres d'alçada, caracteritzat per la seva figura curvilínia, un brillant color blanc i uns ulls d'enormes pupil·les negres, és el primer fabricat en sèrie capaç de comunicar-se i interpretar emocions humanes i és mundialment conegut en la seva faceta de dependent.

Des de fa dos anys treballa en locals de Nescafé i Softbank al país asiàtic, així com en concessionaris Nissan, en almenys 11 sucursals del banc Mizuho, i en comerços i cadenes locals. Al maig Softbank i MasterCard van anunciar que Pepper serà qui processi els pagaments a la cadena Pizza Hut a Àsia a través del moneder digital MasterPass, que permet als usuaris que han vinculat la seva targeta de crèdit pagar a través d'una app o un codi QR.

Amb Pepper cada vegada més integrat en l'exercici professional de les seves funcions, el gegant de les comunicacions ha considerat que és hora de dotar el robot de més frescor. Així va sorgir la idea de posar en marxa el servei Pepper Robot Decoration, que a partir del mes d'agost permetrà a les empreses donar un toc personal als seus empleats humanoides dotant-los d'un uniforme.

"Vam decidir crear aquest servei perquè era una cosa que demanaven els clients que ja posseeixen Pepper", diu Daisuke Nakanishi, de Softbank Robotics, que assegura que ja tenen entre 100 i 200 clients interessats.