Facebook tindrà accés al número telefònic i altres dades dels usuaris de WhatsApp

La xarxa social va comprar el servei de missatgeria i vol treure profit del creuament de dades

26.08.2016 | 07:37

WhatsApp compartirà amb Facebook el número de telèfon dels seus usuaris, així com informació sobre la freqüència amb la qual utilitzen el servei de missatgeria instantània. La companyia de missatgeria, propietat de Facebook des del 2014, ha anunciat un canvi en els seus termes d'ús i política de privacitat que contempla aquest intercanvi d'informació.
"Com una empresa filial de Facebook, en els pròxims mesos començarem a compartir informació que ens permeti coordinar-nos millor i amb això millorar l'experiència entre serveis. Aquesta és una pràctica típica entre companyies que són adquirides per altres", explica WhatsApp en un comunicat. La xarxa social tindrà accés al número de telèfon que cada usuari fa servir per verificar el compte de WhatsApp, així com a dades sobre la freqüència amb què utilitza l'aplicació -entre les quals, l'última hora de connexió.
Segons la companyia, compartiran aquesta informació amb diferents objectius: evidentment, millorar l'eficàcia publicitària servint anuncis que siguin més rellevants per als usuaris de Facebook i suggeriments per connectar amb persones conegudes i, d'altra banda, combatre abusos i missatges no desitjats a WhatsApp.
El servei reconeix que altres empreses filials de Facebook, com Instagram, podran utilitzar així mateix la informació de WhatsApp per "activitats diverses", com suggerir quins comptes seguir.
Els usuaris del servei de missatgeria podran negar-se que les seves dades s'utilitzin per "millorar experiències respecte a anuncis i productes", però no que Facebook conegui el seu número de telèfon i els seus patrons d'activitat a WhatsApp. La connexió afavorirà que els usuaris vegin anuncis d'empreses amb les quals ja s'han comunicat amb anterioritat. Els clients de WhatsApp rebran una notificació amb els nous termes de privacitat, moment a partir del qual disposaran de 30 dies per acceptar-los en el cas que vulguin continuar utilitzant l'aplicació.
L'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD) ha confirmat que està analitzant els canvis de la política de privacitat del servei, "com es fa habitualment quan sorgeixen inquietuds".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema