Arriba la primavera i amb ella comences a sentir que vols canviar de perfum. Vols optar per opcions més florals o més fresques.. quina és la millor manera de provar perfums sense acabar esmussades de fragàncies? T'expliquem com.

La prova o avaluació d'un perfum és potser el més complicat, cal provar-los a la pell utilitzant el dors de la mà i l'avantbraç si cal. Segons aconsella Ramón Monegal:

  • Prova sempre els perfums escollits sobre la pell. El seu pH i nivell d'hidratació juguen un paper fonamental en com es desenvoluparà la fragància.
  • Cal deixar una distància prudencial entre cada un dels perfums avaluats perquè no interfereixi els uns amb els altres.
  • És recomanable no fer una avaluació de més de quatre fragàncies alhora.
  • No cal avaluar només la nota de sortida, sinó que cal esperar com a mínim més d'una hora per analitzar el desenvolupament de la fragància fins arribar al fons. D'aquesta manera podrem memoritzar el seu desenvolupament i avaluar primer el que ens enamorarà i segon el que enamorarà al nostre entorn.

Bonus track

Però encara et volem donar un tres de consells més en forma de bonus track, perquè la teva experiència amb el perfum sigui encara més plaent:

El fregar s'ha acabat

Es tracta d'un gest habitual cada vegada que ens perfumem o testem una fragància, però, en fregar un canell amb l'altre per repartir la fragància, l'únic que fem és picar les partícules essencials que componen el perfum, provocant que es desprengui l'aroma, modificant l'olor original i alternat la durada d'aquest. Veritat que el fregar s'ha acabat?

L'olor del teu cabell

També podem perfumar-nos el cabell, que en estar en llibertat difonen bé el perfum, però només utilitzant perfums específics per al cabell, com el que et presentem a: BeautyCapricho: Perfum només per al teu cabell.

On usar el perfum

Els punts del teu cos en on has de fer servir el perfum són darrere de les orelles, a l'interior dels canells i en els plecs dels colzes i els genolls. Aquestes zones són les anomenades calents i molt properes als polsos del cor amb el que la fragància es farà més notòria i durarà més temps, igual que si es fa servir amb vaporitzador. Amb el seu ús s'assegura un repartiment més homogeni del producte i una correcta dosificació. Un excés de perfum pot ser un desastre perquè, entre altres coses, pot alterar l'aroma.

Algunes propostes primaverals

Cada dia arriben a la nostra redacció noves propostes de fragàncies primaverals. Les anirem dosificant per mantenir-te al dia ...

  • Flower by Kenzo Lumiere, de Kenzo. La rosa búlgara és el cor de la història de Flower By Kenzo. És el fil conductor de totes les seves fragàncies. Aquesta flor, recol·lectada a Bulgària, a la vall de les roses, és una matèria noble i única. La seva signatura rica, sensual i terriblement femenina, resulta reconeixible entre totes. Per Flower By Kenzo Eau de Lumière, els perfumistes van treballar aquesta magnífica rosa per tal d'extreure les seves notes de mel. La rosa es projecta plenament gràcies a la seva associació amb el gessamí sambac, ple de sol i de llum. Per aportar una frescor elegant, entra en joc la brillantor de la bergamota de Calàbria, que allibera una energia vibrant, vitaminada i espontània. Els mescs blancs constitueixen l'empremta original de la fragància. Aquests es reinventen aquí i despleguen noves facetes: moderna, suau i sensual. Són autèntics reflectors de llum que conjuguen la transparència cristal·lina amb un poder de seducció magnètic.
  • CK all, de Calvin Klein. Una interpretació de la nova onada cultural impulsada per la generació actual. Atrevida, integradora i expressiva, aquesta nova interpretació s'ha dissenyat per a tots, lliure de convencions socials. Una aroma net que sedueix i ofereix un llenç olfactiu en blanc per homenatjar l'individu i, al mateix temps, actua com una forma d'expressió personal i rebel. Els icònics perfumistes Alberto Morillas i Harry Fremont, presents en la creació de la fragància CK One el 1994, han creat CK all, una nova versió del clàssic CK One: més complexa, més afustada i amb noves facetes olfactives. Una nova visió de la joventut actual en una interpretació moderna de la frescor. El seu preu: 40,30 € / 50ml.
  • Daisy Kiss Edition, de Marc Jacobs. Interpretació floral i afruitada de la fragància original. S'origina amb una sucosa explosió de nèctar d'aranja combinat amb una carícia floral de peònies i roses. Les brillants i cremoses notes de fusta de cedre cremosa, ambox i almesc. El seu preu: 67 € / 50ml.
  • Alien Eau Sublim, de Mugler. La nova interpretació d'Alien Eau de Parfum és una versió més fresca i lluminosa. Per assolir el seu zenit, la fragància es materialitza en una revelació energitzant, amb notes cítriques i verdes de la mandarina i de la taronja amarga ens submergeixen a l'instant en un còctel revitalitzant que aporta al perfum la seva energia i vitalitat; una revelació solar, a través de gessamí Sambac, la flor per excel·lència i signatura emblemàtica de les creacions Alien, es combina amb una altra flor blanca sobredosificada, de matisos suaus i sensuals: la florde Tiaré. Aquesta meravellosa conjugació fa brillar la nota central solar a Alien Eau Sublim. Finalment, la revelació envoltant, amb notes de fusta i ambarines, que reprodueixen a la perfecció la sensació d'una acollidora i envoltant bombolla i recreen un benestar reconfortant. El seu preu: 63 € / 60ml.
  • Paradiso Assoluto, de Roberto Cavalli. És un sensual homenatge al desig i al plaer, totalment arrelat a una visió hedonista de la vida, a la creença que el paradís pot i ha de trobar-se aquí i ara. El perfum es compon amb una fascinant barreja de notes fresques i atractives de grans de pebre rosa i seductores flors de glicines. Aquest inici tan enginyosament contrastat presenta les distintives notes de Paradiso: el gessamí silvestre, fusionat amb el contrast d'un intens lliri vermell. Aquesta simfonia floral tan addictiva es tanca d'una manera flamant gràcies a la seva abundant i exòtica deixant de vainilla, fusta de sàndal i pàtxuli, que captiva els sentits i deixa una impressió profunda i duradora. El seu preu: 68,90 € / 50ml.
  • Gucci Guilty Absolute, de Gucci. Aquesta creació sorgeix de la col·laboració especial entre el director creatiu Alessandro Michele i el mestre perfumista Alberto Morillas. És fruit d'una barreja singular, amb una estructura que es manté invariable des del primer contacte amb la pell. L'acord de pell i el sàndal es combinen a mida amb l'extracte natural de xiprer de Nootka, seleccionat especialment per a aquesta fragància. El resultat destaca per les seves notes de fusta summament seques. La composició de la fragància s'intensifica amb 3 formes d'olis de pàtxuli i vetiver terrós. El seu preu: de 117 € / 150ml.
  • Gentelmen Only, de Givenchy. Fragància fresca, en les notes de sortida destaquen lon cítrics energitzants dominats per la llimona. Les notes mitjanes inclouen menta del Nepal i sàlvia, mentre que en el fons vam descobrir acords amaderados procedents del vetiver i ambroxan.