XAVI LÓPEZMANRESA
La gota que ha fet vessar el got de la paciència dels veïns ha estat la fuita de gas que va obligar a desallotjar dues persones, ara fa quinze dies, de l'immoble número 32 del carrer de Sobrerroca. Els llogaters desallotjats, amb el suport de l'Associació de Veïns del Barri Antic, denuncien el mal estat global de l'edifici, incidint en el vestíbul, el pati dels baixos i, el més perillós de tot plegat, la instal·lació de gas, que, segons l'entitat veïnal, "s'hauria de renovar completament".
Tot i saber perfectament que no és competència del consistori, l'AV del Barri Antic ha presentat una instància demanant a l'Ajuntament que hi intervingui, que en faci "seguiment i que vetlli per la correcta resolució del problema" que afecta la comunitat de veïns de l'edifici del carrer de Sobrerroca, n. 32 (dues famílies), amb els propietaris, Prosapia. El mal estat de l'immoble és, per a l'AV, el principal motiu que només dos dels vuit habitatges siguin ocupats.
Segons va explicar Carles Velasco, vicepresident de l'entitat, es tracta d'un edifici que "fa molts anys que no es rehabilita i que està en molt mal estat". Segons expliquen les mateixes fonts, "els llogaters fa temps que intenten que els propietaris cedeixin a arreglar l'edifici", fet que, fins ara, ha resultat impossible. És per aquest motiu que s'han decidit a presentar una instància a l'Ajuntament, ja que l'entitat veïnal sol·licita, com a mesura de prevenció, que "s'informi la propietat de tota la problemàtica i que ajudi a resoldre-la". L'associació de veïns denuncia, també, que un altre factor de degradació de l'edifici és el fet que algunes nits hi entren persones a causar desperfectes i a consumir alcohol i drogues i que més d'una vegada han estat enxampats per algun dels veïns. En aquest sentit, l'entitat no descarta la possibilitat que la fuita de gas derivés de desperfectes causats anteriorment, ja que sovint s'havien vist persones que havien entrat al pati i que estaven fent malbé les parets a cops. Per als veïns, el mal estat de la instal·lació i l'actitud d'uns brètols és un binomi que pot tenir tràgiques conseqüències i que ja va tenir un primer avís amb la fuita de gas del dissabte 9 de maig passat.