ALBA IGLESIASMANRESA
El curs vinent, prop de 400 infants es quedaran sense plaça en una de les vuit escoles bressols públiques (de titularitat municipal i de la Generalitat) de Manresa. En total, des del 4 fins al 15 de maig passat, es van formalitzar 778 sol·licituds de preinscripció a l'Oficina Municipal d'Escolarització (OME) de Manresa per tenir plaça en un de les llars d'infants públiques (25 més que l'any passat), i s'ha pogut donar cobertura a 390 infants. Per tant, s'han quedat sense plaça 388 infants, 50 menys que l'any passat. Tot i això, es podrà donar servei a 75 nens i nenes més que el darrer curs, per l'obertura de la nova llar d'infants municipal La Llum, que s'estrenarà el proper curs 2009-2010 al barri de la Mion-Puigberenguer.
Manresa té, entre llars d'infants públiques i privades, capacitat per atendre 1.051 nens d'entre 0 i 3 anys. Les escoles bressol públiques (La Llum, El Solet, L'Estel, La Lluna, Petit Príncep, L'Espurna, La Ginesta i El Picarol) donen cobertura a 607 infants; els centres privats subvencionats, a 192; i els centres privats sense subvenció poden atendre un total de 252 nens de 0 a 3 anys. Aquesta oferta de 1.051 places (entres centres públics i privats) representa el 49,88% respecte al nombre total d'infants de 0 a 3 anys que hi ha empadronats a Manresa, que és de 2.107. Aquest percentatge, tal com va explicar en la presentació de l'obertura de preinscripcions la llavors regidora d'Educació, Aida Guillaumet, "està per sota dels nivells de taxa d'escolarització recomanats, que és del 60%".
A totes les escoles bressol públiques, excepte en una, el nombre de sol·licituds ha superat de molt (en alguns casos s'ha doblat) la xifra de places vacants. El cas més exagerat és el de la llar d'infants L'Estel, de titularitat municipal, al carrer del Bruc, que ha rebut 77 sol·licituds de famílies que volien dur-hi el fill, i només se n'han pogut cobrir 27. Les 50 sol·licituds restants s'han quedat sense plaça.
La llar d'infants El Picarol (de la Generalitat), situada al carrer Viladordis, ha deixat 117 nens i nenes sense poder anar-hi. En aquest cas s'han formalitzat 189 sol·licituds a l'OME i només hi havia 72 places vacants. Per la seva banda, La Lluna i El Petit Príncep (totes dues de titularitat municipal) tenien 20 places vacants cada una, i han rebut 50 sol·licituds, per la qual cosa s'ha hagut de negar la preinscripció de 30 infants a cada un dels centres. 138 persones han omplert la sol·licitud per dur el seu fill a L'Espurna, i se n'hi han pogut admetre 72, mentre que 117 infants n'han quedat fora. El cas de La Ginesta ha estat semblant al de L'Espurna: hi havia 72 places lliures per 123 sol·licituds, cosa que ha fet deixar 51 infants fora. La Llum ha donat 87 places, a les 138 sol·licituds que s'hi havien fet.