ÚLTIMA HORA
L'Assignia Manresa fa oficial el fitxatge de Yanez

L´atropellament d´un nen a Sant Pau fa posar en peu de guerra els veïns

Una setantena de persones van apuntar la manca d'espai públic com a problema de fons

 
Alguns dels veïns. Sobre la taula el Regió7 que informava, el 2002, de l´atropellament mortal d´un infant
Alguns dels veïns. Sobre la taula el Regió7 que informava, el 2002, de l´atropellament mortal d´un infant marta pich

FRANCESC GALINDOMANRESA
Ambient tens, ahir, a l'Associació de Veïns de Sant Pau, on es van aplegar una setantena de persones indignades per la manca d'espais públics en aquest barri de Manresa. El detonant de la protesta va ser l'atropellament d'un nen de 7 anys, dimarts. L'accident va ser relativament lleu, però hauria pogut tenir altres conseqüències i, coincidint amb el setè aniversari de l'atropellament mortal de la nena de 3 anys Ainoa Muñoz Garrido, els veïns van exigir públicament mesures correctores.
Adolf Boniquet, expresident veïnal, va recordar que fa 3 anys que es va lliurar a l'Ajuntament una instància, acompanyada de més d'un centenar de signatures, en la qual es demanava passos de vianants elevats, pilones i reforç de la senyalització per ordenar una vialitat conflictiva. Encara no havia obtingut resposta, i Boniquet, amb el suport dels veïns, va anunciar que ara no es limitarien a esperar. Després de denunciar-ho públicament, l'entitat veïnal anunciarà noves accions. Una que es va proposar ahir va ser intervenir en el proper ple municipal. Segons Boniquet, el problema de fons és que posar gespa artificial al camp de futbol va comportar el tancament de l'espai i la canalla no té lloc on jugar. Al barri hi ha dos parcs públics, tots dos sense condicions adequades. N'hi ha un de minúscul i amb una rampa excessivament inclinada, i per arribar a l'altre cal accedir per unes escales amb molt pendent. Cap lloc per jugar a pilota. Sense espai públic, els nens juguen al carrer. En nom dels pares, Víctor Granados i Javier Pérez van exigir que es faci realitat la promesa electoral de crear un autèntic espai de lleure. "No demanem un pavelló sinó una pista de ciment i jocs", van dir. L'accident de dimarts va passar al carrer de Llobregat. Boniquet va afirmar que "avui [ahir] fa 7 anys que va tenir lloc un accident com aquest però amb menys sort, i ja no podem comptar amb aquella criatura". Lluís Brucart, vicepresident de l'entitat veïnal, va explicar que s'havia demanat una reunió amb l'Ajuntament i que esperaven arribar a conclusions positives.
El barri de Sant Pau té dos passos de vianants. Boniquet va recordar que la resposta que han rebut fins ara és que a Manresa no es feien servir bandes sonores i passos elevats, però se n'estan instal·lant en altres punts de la ciutat i a Sant Pau també en volen. El veterà líder veïnal va explicar que encara que hagi deixat els seus càrrecs a l'associació i a la Federació de Barris la instància no resposta del 2006 anava signada per ell i pensa continuar vetllant-ne el compliment, ara més que mai.

Quan l'Ajuntament va posar gespa al camp de futbol de Sant Pau, els veïns es van quedar sense zona d'esbarjo, ja que l'herba no es pot trepitjar. Els nens han de jugar al carrer, amb el risc que això comporta. L'AV ha demanat que es construeixi una pista de ciment. D'altra banda, la instal·lació d'un generador elèctric i una rampa d'accés per a camions al parc infantil ha deixat una zona de joc amb menys espai.

  HEMEROTECA


  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya