ÚLTIMA HORA
L'Assignia Manresa fa oficial el fitxatge de Yanez

Àngels Mas critica l´expulsió de l´escorxador de l´elit del patrimoni

La regidora d'Urbanisme troba injustificada la pretensió del Museu de la Ciència de Catalunya

 01:32  
Imatge d´arxiu d´Àngels Mas en una visita d´obres a l´antic escorxador
Imatge d´arxiu d´Àngels Mas en una visita d´obres a l´antic escorxador ARXIU/MIREIA ARSO
 NOTÍCIES RELACIONADES

FRANCESC GALINDO/MANRESA La pretensió del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya de treure l'antic escorxador de Manresa de la llista dels 150 millors elements del patrimoni industrial de Catalunya no ha agradat gens a la regidora d'Urbanisme, Àngels Mas, que hi ha manifestat el seu "absolut desacord".

El Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya és l'encarregat d'actualitzar la llista de l'elit del patrimoni industrial i el seu director, Eusebi Casanelles, ha afirmat a aquest diari que l'antic escorxador ha perdut el seu "valor autèntic" a causa de les intervencions a les quals ha estat sotmès. Cal recordar que primer es va ensorrar una nau per crear el Centre Tecnològic de Manresa (CTM) i més recentment es va reconvertir una altra part en biblioteca del campus universitari.

La regidora d'Urbanisme ha assegurat que hauria pogut compartir aquesta decisió quan, fa anys, es va fer la intervenció necessària per crear el CTM, ja que va comportar "una modificació profunda" del conjunt, però de cap manera que es plantegi ara, que s'ha aconseguit retornar a l'ús públic com a biblioteca una altra part del conjunt. Mas entén que la llista sigui dinàmica i que, si es vol fer una incorporació, sigui necessari que hi hagi un altre element que salti, però s'oposa que la interpretació del respecte al valor patrimonial es faci en funció de considerar-lo "objecte d'admiració, com si fos una pintura, i no d'utilització".

Per a Mas, la intervenció de la biblioteca del campus és un molt bon exemple de reinterpretació del patrimoni arquitectònic i recorda que precisament des d'aquest punt de vista va ser premiada a la biennal d'arquitectura de les comarques centrals.

La regidora recorda que el projecte va permetre doblar l'espai disponible, perquè més persones tinguessin accés a la cultura mitjançant aquesta biblioteca, i es va aconseguir preservant l'essència del seu volum espacial. "Es tracta d'una intervenció molt curosa amb la volumetria i els detalls originals".

  HEMEROTECA


  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya