INGRID FONTMANRESA
El barri de les Cots, Guix i Pujada Roja de Manresa va celebrar aquest cap de setmana el plat fort de la seva festa major d'estiu. Pilar Socarrats, vicepresidenta de l'associació de veïns, valora molt positivament la participació en els diversos actes, però especialment en la cantada d'havaneres i en l'actuació del grup d'esplai de gent gran Navarcles Show. Segons Socarrats, "hi va assistir gent d'altres barriades i això ens fa estar molt contents, ja que tot i ser un barri molt extens quant a territori no tenim massa població, i en canvi tots els actes eren plens de gent".
L'associació de veïns ha apostat una altra vegada per mantenir les activitats més tradicionals, com per exemple l'elecció de la pubilla, que es porta a terme des dels inicis de les festes d'estiu al barri. "Fem activitats típiques perquè tenen bona resposta de públic i ens agraden. Al llarg de l'any ja tenim oportunitat de fer activitats diverses centrades en una temàtica específica", explica Pilar Socarrats. Cada any, però, s'innova un pregó centrat en un tema. Enguany, el pregó d'inauguració es va centrar en el civisme i va ser a càrrec de l'alcalde de la ciutat, Josep Camprubí, al qual van assistir al voltant d'unes 120 persones. Amb relació a aquesta temàtica, els veïns també van fer una exposició de fotografies d'exemples d'incivisme i es va fer una activitat per als més petits per tal que aprenguin a fer un bon triatge de residus.
La major congregació de gent, però, es va assolir diumenge amb l'actuació, a les 12 del migdia, del grup de l'esplai de gent gran Navarcles Show, on van assistir al voltant de 250 persones, moltes de les quals s'hi van quedar per fer una festa d'homenatge de la gent gran del barri, on es van obsequiar els veïns majors de 65 anys i es va fer una distinció especial per part de Benestar i Família dels que ja han complert els 80. A les 7 de la tarda de diumenge, el grup Alta Mar va oferir la tradicional cantada d'havaneres davant de més de 300 persones, on a la mitja part es va fer una gran botifarrada i per acabar es va fer el cremat de rom.
Les festes clouran dissabte vinent, dia 18, amb un sopar de germanor i ball per a tothom.