INGRID FONT | MANRESA
Després de connectar el clavegueram de l'escola provisional de Valldaura, ubicat al carrer Dos de Maig cantonada amb Ausiàs March de Manresa, ja només falta acabar de condicionar el terra del solar, tant pel que fa al pati com a l'accés de vehicles. Abans del 14 de setembre, dia en què comença el nou curs escolar, l'espai on hi ha instal·lats els mòduls ha d'estar a punt per poder-hi començar a impartir les classes de P-3 amb tota normalitat.
A final de la setmana passada es va acabar d'instal·lar la tanca perimetral que encercla el terreny, que pertany a l'Ajuntament de Manresa, amb un filat d'uns dos metres d'alçada per tal que els nens no corrin cap mena de perill quan juguin al pati de l'escola a l'hora d'esbarjo, i de cara a aquesta setmana és previst rebaixar la terra del solar i cobrir el pati de sauló, una sorra fina perquè els petits puguin jugar-hi; mentre que a l'entrada, per on accediran els vehicles autoritzats, l'operari Francesc Arévalo ha apuntat que "es farà una capa de formigó".
Fa quinze dies, amb motiu dels treballs de connexió del clavegueram del nou CEIP Valldaura, es va ocupar un dels dos carrils de circulació i es va prohibir el sentit del carrer de Fonollar al Dos de Maig. Amb la instal·lació de les cargoleres provisionals, que va començar el 24 de juliol, es dotarà la nova escola de dues aules per a una cinquantena d'alumnes de P-3 i s'hi ubicarà un menjador, oficines i lavabos, un centre que portaran tres mestres.
La ubicació definitiva del centre educatiu serà en els solars entre els carrers Bruc, Mossèn Vall, Jorbetes i Rubió i Ors. La renovació d'aquest espai és prevista a través del Pla de Millora Urbana Mossèn Vall i preveu la construcció d'habitatges, espais públics i l'escola de primària. Prèviament a l'inici d'aquesta renovació, l'Ajuntament de Manresa i el departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya van acordar l'inici de la futura escola mitjançant la instal·lació provisional dels mòduls prefabricats. La porció de terreny que ocuparà el CEIP Valldaura de la capital del Bages és de 2.854 m2 i la destinació final prevista per a aquest solar és de zona verda.