Els autobusos hi són; la senyalització per trobar-los, no. Així es va estrenar, ahir, la concentració de busos cada cinc minuts a la parada del Pare Clotet de Manresa. Cada sis minuts s'aturava un bus al carrer de Sant Antoni Maria Claret, però, per contra, no hi havia ni rastre de les indicacions previstes a l'estació, pensades per informar les persones de fora Manresa que arriben a la ciutat amb transport públic on és la parada per agafar els autobusos urbans.

Precisament, aquesta iniciativa de concentrar, just sota l'estació de busos i de FGC, un bus que porti els passatgers al centre de Manresa cada cinc minuts, va ser pensada per a les persones que arriben a la ciutat procedents d'altres localitats i que volen anar al centre de Manresa amb autobús. Regió7 va poder comprovar com, ahir al matí, hi havia el mateix flux de persones que altres dies esperant-se a la parada i que una gran part d'aquestes persones desconeixien la modificació. D'altra banda, tots aquells consultats que sí que coneixien la novetat no es beneficiaven del nou servei perquè eren de Manresa i volien agafar una línia concreta per anar cap a casa.

La nova concentració de busos ha obligat a modificar el recorregut de quatre línies (L2 La Parada, L4 Font-Valldaura, L5 Sant Pau Viladordis i L8 Perimetral Estacions), que s'han sumat a la L1 La Balconada, que ja passava pel Pare Clotet. El dia de la presentació dels nous recorreguts, l'Ajuntament va assenyalar que des de l'estació de busos s'havia pres el compromís de senyalitzar l'estació per tal d'informar aquells passatgers arribats de fora perquè poguessin trobar fàcilment les escales que condueixen a la parada. Carles Martínez, director d'explotació de Castellà a Manresa (empresa que té la concessió de l'estació), ha dit que "estem esperant les cartelleres, que arribaran entre demà i demà passat [entre avui i demà per al lector], i en posarem una al carrer de Sant Antoni Maria Claret i una altra a l'estació". Martínez ha afegit que "també pintarem una línia que dugui els passatgers cap a la parada, com es fa als hospitals". Martínez calcula que "la senyalització estarà col·locada a aquesta setmana".

D'altra banda, la freqüència d'un bus cada cinc minuts es va ajustar força a l'establerta, ahir. Aquest diari va comprovar que la freqüència exacta amb què passaven els busos, entre les 11 i 2/4 de 12 d'ahir al matí, per la parada del Pare Clotet era de sis minuts.

El regidor de Mobilitat i Via Pública de l'Ajuntament de Manresa, Joan Vinyes, ha explicat que el motiu pel qual aquesta concentració de busos s'ha fet al carrer de Sant Antoni Maria Claret en comptes de a l'interior de l'estació, que és on arriben els passatgers de fora Manresa, "es deu que per a algunes línies haver de fer aquesta parada dins l'estació suposava una modificació molt gran del recorregut, i tampoc no volíem perjudicar els usuaris de la ciutat que ja es coneixen els itineraris".

Aquesta concentració de busos a la parada del Pare Clotet comporta que, des d'ahir, no es pugui aparcar al tram del carrer de Sant Antoni Maria Claret entre la carretera de Santpedor i el carrer del Pare Clotet, i que la zona d'aparcament reservada a discapacitats, les zones de càrrega i descàrrega i l'aparcament de motos s'hagin traslladat a l'altre tram del Sant Antoni Maria Claret (entre el Pare Clotet i de la Indústria). Així, en total, s'han perdut unes 25 places d'aparcament gratuït. Ahir al matí, dos operaris van realitzar les tasques de col·locació dels senyals que prohibeixen l'aparcament al primer tram del carrer de Sant Antoni Maria Claret i van pintar de nou la línia contínua que divideix el carrer en dos sentits de circulació. Durant tot el matí es va prohibir la circulació de vehicles en aquest tram de carrer, en sentit cap al carrer del Pare Clotet. Molts dels vehicles que provenien de l'altra meitat del carrer i tenien intenció de parar-se davant del gimnàs Gimbe o del bar Ànsios s'aturaven a la parada de bus, cosa que complicava la circulació, ja que cada cinc minuts passava un autocar.

El consistori va avisar, a principi d'agost, que també tenia la intenció de reforçar la prohibició d'aparcar a l'entrada de l'estació de busos per la carretera de Santpedor. Ahir s'havien retirat els contenidors, però hi continuava havent cotxes aparcats. Vinyes va explicar que "serà quan des de la gerència de l'estació es demani quan es reforçarà la prohibició".