Exposicions per a un món millor

Una mostra sobre l´alimentació ecològica cerca educar els més petits i informar els adults sobre el seu consum

 10:18  

REDACCIÓ / MANRESA La fira acull un seguit de mostres que volen ser un mitjà d´informació i educatiu sobre l´ecologia i la sostenibilitat. Enguany se n´han preparat quatre: Què són els aliments ecològics, del departament d´Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat; L´aigua al segle XXI, d´UNESCOCAT; Aigua de tothom, un dret i no una mercaderia, d´Enginyers sense Fronteres, i Mobilitat-bicicleta, del Bicicleta Club Catalunya.
La mostra sobre l´alimentació ecològica és una exposició itinerant pensada per als escolars que explica què és la producció ecològica d´aliments d´una manera atractiva i didàctica. És formada per 6 plafons explicatius, un tauler de joc i un llibre de receptes. En els sis plafons principals s´expliquen les característiques de la producció agrària i ramadera ecològica, la transformació dels aliments ecològics, com identificar-los i quins
són els principals canals de comercialització que segueixen. Així s´explica que els aliments ecològics són aquells que s´han obtingut de l´agricultura ecològica, la ramaderia ecològica i/o de l´elaboració d´aquests productes. D´aquesta manera podem trobar certificat com a ecològic fruita i verdura, ous, llet i carn, i tot tipus d´aliments elaborats com el pa, formatge, melmelades, sucs de fruita, embotits i, en definitiva, qualsevol tipus d´aliment que es pugui obtenir en el mercat convencional. S´especifica que els aliments transgènics no estan catalogats com a ecològics i que els animals ecològics se´n diuen així perquè s´alimenten de farratges i pinsos ecològics certificats i perquè s´estan en granges i explotacions ramaderes ecològiques amb unes superfícies mínimes per animal, cosa que afavoreix el seu benestar. La mostra inclou també un joc de preguntes i respostes.

  HEMEROTECA


  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya