La FUB ensenya català a alumnes de fora del país que hi cursen estudis

S'ofereix un nivell d'iniciació i ja hi ha cinquanta alumnes apuntats

 10:01  
Ramon Cases en una classe de català a les instal·lacions de la Fundació Universitària del Bages
Ramon Cases en una classe de català a les instal·lacions de la Fundació Universitària del Bages fub

MARC CODINAMANRESA
La Fundació Universitària del Bages estrena nou curs ampliant la seva oferta formativa, més enllà dels estudis de Ciències Socials i de Ciències de la Salut. A partir del mes d'octubre, el centre ha iniciat el Servei d'Idiomes potenciant les classes de català per als alumnes. El curs de català ofereix un nivell d'iniciació per a tots aquells estudiants de fora de Catalunya que cursen els seus estudis a la FUB i té dos grups de 25 alumnes cadascun. La bona acceptació del curs ha obligat el centre a desdoblar les classes per facilitar l'aprenentatge de l'alumnat.

Assignatura gratuïta
El professor de català, Ramon Cases, explica que "és una assignatura complementària que dóna l'oportunitat als estudiants de familiaritzar-se amb la llengua". Com a conseqüència de l'entrada en vigor de l'Espai Europeu d'Educació Superior, la matèria Introducció al català no forma part dels estudis i no comptabilitza en nombre de crèdits, però és gratuïta. El perfil dels alumnes correspon a estudiants de la resta de l'estat espanyol (majoritàriament originaris del País Basc, Galícia, Canàries, Andalusia i Aragó) que en comprovar que l'ús de la llengua és elevat a Catalunya trauran un profit si cursen l'assignatura. "És una matèria d'acompanyament que permet el coneixement general del català. Els alumnes estan centrats a aprovar els seus estudis i, paral·lelament, nosaltres els oferim la possibilitat d'aprendre la llengua", afegeix Cases. Amb aquest curs, la FUB vol donar l'oportunitat als estudiants que vénen de fora perquè concebin el català com un valor afegit. L'experiència demostra que al centre mai no hi ha hagut conflicte lingüístic i per això s'ofereix suport als alumnes.

Entendre el català
Jorge García és d'Osca, té 18 anys i aquest any ha començat els estudis d'Infermeria. Diu que "entenc bastant bé el català, però vull aprendre'l millor per poder-me relacionar amb la gent sense problemes. Crec que ens serà de gran ajuda al moment de fer les pràctiques i quan comencem a treballar". Per part seva, Elizabeth López, canària de 28 anys que també estudia Infermeria, apunta que "ens anem adaptant a poc a poc i hem començat a aprendre els conceptes més bàsics. Per treballar aquí ens fa falta el català, per això m'he apuntat a l'assignatura". El professor Ramon Cases defensa que les classes siguin pràctiques argumentant que "hem de familiaritzar l'alumnat ràpidament amb una llengua que els és fàcil d'aprendre i no estan pressionats per aconseguir una nota determinada". Com a curiositat, aquest curs s'han matriculat dos alumnes francesos i un estudiant tunisià. Tant el Jorge com l'Elizabeth confien a poder entendre el català a final de curs, però atrevir-se a parlar-lo amb espontaneïtat ja dependrà de la iniciativa de cada alumne.

  HEMEROTECA


  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya