Costa introduir l'hàbit d'anar a fer tràmits a l'ajuntament de Manresa a les tardes, malgrat que fa mesos que es va publicitar i posar en marxa una ampliació de l'horari de l'Oficina d'Atenció Ciutadana que permet fer un gran nombre de gestions des de les 9 del matí fins a les 8 del vespre. Ahir, el regidor de Governació, Josep Lluís Irujo, va admetre que "la idea que l'Ajuntament està a la disposició del ciutadà tant al matí com a la tarda encara no ha arribat a la major part dels usuaris".

Des que va entrar en funcionament la nova OAC, el juliol, la utilització de l'horari de matí ha estat del 87%. D'altra banda, Irujo va explicar que la concentració de serveis a l'OAC està donant fruits. Si es comparen els tràmits i les atencions que es van fer durant el juliol, agost, setembre i octubre del 2008 i del 2009, el resultat és un salt de 15.651 a 18.860, el 20,5% més. L'OAC concentra serveis que abans es donaven separadament a les oficines de Territori, Secretaria i Informació

Una de les novetats és la creació de la carpeta ciutadana, com un mecanisme de transparència de l'acció municipal, atès que qualsevol persona que hi estigui interessada podria consultar per ordinador dades personals, familiars i del padró, el pagament de tributs i domiciliacions bancàries, rebuts i liquidacions pendents de pagament i ja pagades, factures i devolucions d'ingressos i data prevista de pagament, i l'estat dels tràmits municipals que tingui en marxa. A través d'aquest canal també es pot sol·licitar qualsevol canvi en les dades, informes d'empadronament i convivència i domiciliacions bancàries. De moment, 115 persones han utilitzat en algun moment la seva carpeta particular. I aquest conjunt de persones ha fet un total de 9.262 tràmits. Pel que fa als certificats digitals, que es poden sol·licitar i són un dels mitjans per accedir a la carpeta ciutadana, enguany se n'han fet 874, més del doble que l'any passat (402). El canal de comunicació que ha experimentat menys variació en relació amb la renovació de l'atenció ciutadana és el servei d'atenció telefònica 010.