La primera experiència d'una jornada de diàleg educatiu sobre les noves tecnologies va ser ahir tot un èxit, a la Fundació Universitària del Bages (FUB), no només per l'assistència de 80 alumnes de Magisteri i Educació Infantil i 60 professionals de l'àmbit educatiu, sinó també per la profitosa presa de contacte que hi va haver entre els mestres d'avui i els que ho seran demà.

Aquesta relació va tenir lloc amb el rerefons de diferents projectes sobre les Tecnologies de l'Aprenentatge i el Coneixement (TAC) en alumnes de 0 a 12 anys, que mestres i alumnes van presentar. Els alumnes formaven part dels estudis de grau d'Educació Infantil i Magisteri, mentre que els professors eren, la majoria, d'instituts del Bages.

Un dels objectius de la trobada era implicar els alumnes des de les assignatures del curs, en les quals han hagut de cercar per Internet els usos educatius de les tecnologies. El resultat d'aquest treball van ser les 20 exposicions dels grups que ahir van presentar els projectes. Durant les presentacions, els mestres van passejar-se per les aules per intercanviar impressions amb els alumnes.

D'altra banda, els mestres també van presentar els seus projectes davant l'atenció d'altres mestres i els alumnes de la FUB. Els professionals van exposar els treballs sobre l'aplicació de diverses tecnologies (PGS, blocs informàtics, ràdio...) en les activitats diàries en els seus centres. Per completar la jornada es va fer una conferència sobre l'escola digital, a càrrec de Miquel Àngel Prats, que va donar algunes idees interessant als mestres i futurs mestres a l'hora d'aplicar les noves tecnologies.