regió7.cat » Manresa
    Notícia següent 

L´alumnat de la FUB creix el 9% i se situa en més de 1.200

El nou grau d'Educació Infantil ha propiciat l'augment d'estudiants universitaris a Manresa

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto

REDACCIÓMANRESA La Fundació Universitària del Bages ha tancat el període de matrícula d'aquest curs amb una xifra rècord: 1.209 alumnes, el 9% més que l'any passat, quan van ser 1.110, 99 menys.

Des del 1996, quan la FUB va matricular 688 estudiants, només hi ha hagut dos anys en què el nombre d'alumnes s'ha reduït respecte a l'any anterior. Van ser els cursos 2002-2003 i 2004-2005, amb una reducció de 43 i i 22 alumnes, respectivament. Pel que fa als augments, el d'enguany és el segon més important, seguit del que hi va haver el curs 2000-2001, quan va passar de 890 a 993 alumnes, 103 més, fet que va suposar un increment de l'11,5%.

El creixement ha estat propiciat pel nou grau en Educació Infantil, que disposa de 81 nous estudiants. En l'àmbit de Ciències de la Salut, s'han matriculat 966 alumnes, dels quals 234 són d'Infermeria, 502 de Fisioteràpia, 92 de Podologia i 138 de Logopèdia. Aquests quatre estudis, que aquest curs han començat el grau, han incrementat sensiblement la xifra d'alumnes. Infermeria té 20 estudiants més que en el curs anterior, Fisioteràpia en té 28 més, Podologia 17 i Logopèdia 14.

En proporció, els estudis de grau en Podologia són els que han experimentat un major increment d'alumnes. Pel que fa a l'àmbit de les Ciències Empresarials, els estudis d'Empresarials tenen aquest curs 163 alumnes matriculats, respecte als 149 de l'any anterior. Cal tenir en compte que l'any passat van deixar els estudis una setantena d'alumnes. El curs 1990-91 es van iniciar els estudis d'Infermeria amb 65 estudiants. Dos anys després, en el curs acadèmic 1993-94, es van emprendre els estudis de Ciències Empresarials.

El 1994-95 es va introduir Gestió i Administració Pública a l'oferta formativa del centre. Seguidament, es van iniciar la resta d'estudis de Ciències de la Salut: Fisioteràpia el curs 1998-99, Podologia el 1999-2000 i Logopèdia el 2001-2002. En aquest curs 2009-2010 s'han començat els estudis de grau en Educació Infantil. Des del curs 2004-2005, la Fundació Universitària del Bages ha experimentat gairebé any rere any un creixement de la comunitat universitària. Amb l'inici dels nous graus i dels estudis d'Educació Infantil, el centre treballa per continuar oferint una àmplia oferta formativa.

COMPARTIR
 
  Enquestes d'actualitat
Quina valoració fa de la gestió de l´equip de govern de Manresa?
  5
  4
  3
  2
  1
  No ho sé...
Votar »
 
RESULTATS ACTUALS
5 4%
4 2%
3 3%
2 7%
1 83%
No ho sé... 1%
 
Veure més enquestes »
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona  | Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | Mallorca Zeitung  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas  | Euroresidentes