A. IGLESIASMANRESA
Les tasques de reconstrucció de la part del mur del carrer de Circumval·lació que es va esllavissar van començar ahir. Els treballs, que han de durar dues setmanes, han obligat a tallar el trànsit per aquest vial entre els carrers d'Era Firmat i Canyelles. A més, s'ha invertit la circulació al carrer de Circumval·lació, entre els carrers de l'Era Firmat i el Guimerà. Fonts municipals han assenyalat que els veïns hi poden circular sempre que l'estat de l'obra ho permeti.
Les tasques per reconstruir la part del mur esfondrat es realitzaran amb els mateixos materials que la resta de la paret, però tindran un millor drenatge. És a dir, tindrà els conductes pertinents per tal que l'aigua es pugui escolar. Segons han explicat fonts municipals, tot indica que va ser un mal drenatge de l'aigua el que va fer que el mur cedís, ja que el mur no tenia orificis per on l'aigua es pogués escolar.
D'altra banda, es pavimentarà amb formigó el forat que va quedar a la part alta del mur, on també hi ha carrer. L'Ajuntament preveu arranjar la resta del mur i pavimentar la part superior del carrer Circumval·lació més endavant.
L'esllavissada d'una part del mur va provocar l'alarma i la indignació entre els veïns del Circumval·lació perquè, segons van explicar a aquest diari, l'esfondrament s'hauria pogut evitar, ja que l'Ajuntament coneixia el mal estat del mur. Les roques i la sorra despreses el dia 27 van arribar a ocupar mitja calçada i, sortosament, no van causar danys personals ni materials. L'endemà, una segona petita esllavissada d'una part del mur que havia quedat dempeus també va quedar en un ensurt.