F.G.MANRESA
Dues mocions de la CUP que tenien com a nexes d'unió la Renfe i Manresa van servir per obrir un debat, en el ple de dilluns, sobre el ferrocarril i la ciutat.
La primera de les mocions aprovades farà que l'Ajuntament faci arribar a Adif, Renfe i el departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat la seva queixa formal per les deficiències i la suspensió del servei de Rodalies de la línia R4 el 8 de març del 2010 (el dia de la nevada) i, així mateix, l'exigència de l'adopció de les mesures necessàries perquè, en un futur, no es repeteixi una situació semblant. Des de l'Ajuntament, el conjunt de grups municipals considera que a la Catalunya central tenen lloc nevades amb una certa regularitat i que els serveis bàsics haurien d'estar preparats per encarar-les.
A més, té en compte que el servei de rodalies que comunica Manresa amb la capital del país és un servei fonamental per a aquesta ciutat. Tenint això present, en cas de nevada el servei de ferrocarril hauria de garantir els desplaçaments que la carretera no pot assegurar. Això no va ser així i, per acabar de reblar el clau, els usuaris de Rodalies no van rebre la informació necessària dels canvis que s'anaven donant.
Pel que fa a la segona moció, la CUP feia referència a la necessitat que es milloressin les portes d'accés a l'estació de Renfe, ja que diàriament hi passen centenars de persones i són més un obstacle que un accés eficient, amb les consegüents aglomeracions innecessàries i, fins i tot, viatgers que perden el tren perquè no arriben a temps fins a les andanes. A la proposta inicial de la CUP es va afegir la petició d'una intervenció global en l'edifici de l'estació del Nord, que es troba en una situació força millorable.