Les al·legacions plantejades per l'Ajuntament de Manresa demanen que, de les diferents alternatives desenvolupades en l'estudi informatiu de la Generalitat per a la implantació del tramvia a Manresa, s'opti per una de diferent a l'escollida com a favorita fins ara.

Així, mentre que l'estudi informatiu definia com a alternativa a executar el traçat que portava el tramvia fins a la zona universitària (per l'avinguda de l'Abat Oliba, Bases de Manresa, carrer Barcelona), les al·legacions presentades per l'Ajuntament de Manresa opten per l'alternativa que transcorre per l'antic traçat del ferrocarril (carrer Carrasco i Formiguera) i demanen que s'estudiï -en altres documents- l'accés en tramvia a la zona universitària per un traçat que entorpeixi el mínim possible l'espai urbà.

Pel que fa a la connexió amb el Congost, l'Ajuntament considera més adequat que el tramvia, quan arribi a la part baixa del Francesc Moragas, es bifurqui cap al Congost. En la proposta inicial de la Generalitat es plantejava la possibilitat que la via passés per la carretera de Cardona i travessés el riu Cardener per arribar al Congost, per després prosseguir cap al polígon de la Plana del Pont Nou, fins a arribar a Sant Joan, on s'aturarà a la zona sud del municipi i a la plaça Major, on morirà la línia.

La regidora d'Urbanisme, Àngels Mas, està convençuda que la que es desenvoluparà en el projecte constructiu serà l'alternativa que transcorre per l'antic traçat del ferrocarril i remarca que l'altra "malmetria" el carrer Barcelona. Explica que, tal com la intervenció està plantejada, el tren passaria "engabiat" per aquest vial, amb pantalles de separació a banda i banda, i caldria reduir l'amplada de les voreres, a més de l'impacte que tindria sobre l'aparcament. Tot plegat suposaria "una incidència molt forta". Per a Mas cal optar per l'alternativa més curta per assolir l'objectiu del tren-tram de connectar Manresa alta i l'estació de la Renfe i, tanmateix, la menys distorsionadora de l'espai públic existent (és a dir, l'alternativa que recorre l'antic traçat del ferrocarril). El fet que la proposta de l'Ajuntament opti per no dur el tren fins a la zona universitària, Mas l'explica perquè amb una estació a prop de l'inici de l'avinguda Abat Oliba s'acosta aquest mitjà de transport a la zona i l'espai que queda "és un recorregut urbà agradable i assumible". La regidora, però, afirma que les al·legacions recullen la predisposició de l'Ajuntament que la Generalitat pugui plantejar altres alternatives que duguin el tramvia per espais més amples fins al sector universitari.

Quant a les estacions, les al·legacions plantegen que la seva materialització queda condicionada a l'estudi de la incidència que poden suposar en la velocitat del recorregut, afirma la regidora d'Urbanisme. A banda de desplaçar l'estació prevista per l'estudi al baixador del carrer Primer de Maig, per facilitar els recorreguts a peu fins al sector universitari, l'Ajuntament considera que l'estació central s'hauria de fer a la plaça de la Font de les Oques. Les al·legacions també proposen fixar l'estació al voltant del parc de l'Agulla en l'emplaçament previst pel pla urbanístic del parc tecnològic, i estudiar la localització de dues estacions a l'entorn del polígon dels Dolors: una a l'alçada de l'ermita de Sant Crist del Guix i l'altra a Prat de la Riba.