El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, es va comprometre ahir davant l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, a convertir en autovia l'any vinent el tram de la variant entre Bufalvent i el Guix. També va confirmar que a la propera tardor es millorarà el punt negre de Sant Pau, tot i que els canvis no afectaran el conflictiu revolt del final de la baixada.

Així, d'una banda, segons fonts de la direcció de Carreteres, la Generalitat iniciarà el 2011 els treballs de desdoblament del tram de la variant entre Bufalvent i la sortida de Viladordis, actualment amb un únic sentit de circulació, que passa majoritàriament per darrere del polígon dels Trullols.

La conversió de la carretera en una autovia amb dos carrils de circulació inclourà la instal·lació d'una mitjana intermèdia, tal com succeeix en el tram ja desdoblat entre Sant Pau i Bufalvent. Aquesta barrera impedirà xocs frontals mortals com el que hi va haver el 18 d'abril passat entre les sortides de Viladordis i del Carrefour.

En el tram restant entre la sortida de Viladordis i el nus del Guix, ja desdoblat, s'hi col·locarà també una mitjana, ara inexistent.

L'actuació, per tant, es farà abans que la resta de desdoblament de la C-55 entre Manresa i Castellbell, tal com va demanar l'Ajuntament el març passat en una reunió amb la Generalitat. En aquest sentit, fonts del Govern van explicar ahir que ja s'ha completat la tramitació ambiental dels estudis. Es preveu que els projectes constructius esti-guin redactats durant el 2011, per tal d'impulsar, en funció de les disponibilitats pressupostàries, la licitació de les obres, amb una inversió d'uns 400 milions d'euros. No hi ha cap data exacta sobre la finalització dels treballs.

Sobre el polèmic punt negre del final de la variant, a Sant Pau, Nadal va confirmar que, a la propera tardor, abans dels comicis catalans, el Govern modificarà la sortida a Sant Pau baixant de Bufalvent. En concret, durant el descens, s'eliminarà una part de l'actual tram desdoblat. La sortida a Sant Pau quedarà com una intersecció des de l'únic carril restant.

El revolt final de la baixada, però, no es modificarà ni tampoc tindrà cap mitjana intermèdia, ja que la Generalitat al·lega que és un tram amb un únic carril per sentit. De totes maneres, confia que, amb la supressió d'una part del tram desdoblat, els conductors redueixin abans la velocitat de baixada i, per tant, puguin agafar amb més seguretat el revolt.