Contra la retallada de sous

Els treballadors d´Althaia també es mobilitzaran

Els quatre comitès d'empresa convoquen protestes a Sant Joan de Déu, el Centre Hospitalari, la Clínica i els CAP

 
La consellera Marina Geli col·loca la primera pedra del nou hospital
La consellera Marina Geli col·loca la primera pedra del nou hospital ARXIU/ANDREU OLIVÉ
 MULTIMÈDIA
 NOTÍCIES RELACIONADES

FRANCESC GALINDOMANRESA Nova protesta de treballadors, en aquest cas de la Fundació Althaia de Manresa. Els comitès d'empresa de l'Hospital Sant Joan de Déu, Centre Hospitalari, Clínica Sant Josep i les dues àrees bàsiques d'Althaia (la de les Bases i la del Barri Antic) han convocat el personal a una concentració dimecres de mitja hora, de 10 a 2/4 d'11 del matí, al vestíbul dels respectius centres de treball.

La causa és la retallada del 5% de la massa salarial que s'aplicarà de forma lineal i no amb una forquilla del 3% al 7% segons el nivell de sou, tal com es fa amb els treballadors de l'administració pública. Els treballadors ja notaran el decrement en la propera nòmina, tot i que no afectarà la paga extra de juny, però sí la de Nadal. A Manresa, dimecres hi haurà concentracions a tots els centres d'Althaia, la més gran es preveu que sigui a Sant Joan de Déu.

Es posaran pancartes a tots dos hospitals i a la Clínica, es repartiran escrits informatius entre els usuaris, i el personal que secundi la mobilització lluirà de forma visible un adhesiu reivindicatiu no només aquell dia, sinó mentre duri la protesta, de la qual la concentració de dimecres es preveu que sigui el primer episodi. Altres centres sanitaris catalans tenen programades accions per a l'1 de juliol. Els revoltats demanen la col·laboració dels usuaris en una protesta que consideren justa.

Segons afirmen Francisco Pareja, president del comitè d'empresa de la Clínica Sant Josep; Martín Cano (Hospital Sant Joan de Déu); Joan Cerdà (ambulatoris de les Bases i Barri Antic), i Eduard Maldonado (Centre Hospitalari), amb aquesta acció volen donar a conèixer a la població del Bages la seva disconformitat i rebuig a les mesures anticrisi que la direcció d'Althaia vol aplicar als treballadors i usuaris de la sanitat manresana.

Els treballadors de l'àmbit sanitari no es consideren culpables del dèficit públic de l'Estat, "ans al contrari, gràcies a la nostra professionalitat i al nostre sobreesforç l'Administració pot continuar presumint en fòrums internacionals de tenir un dels millors sistemes sanitaris del món, amb una alta qualitat assistencial i amb un pressupost escàs des de fa anys". Afirmen ser conscients de la necessitat d'aplicar mesures d'estalvi que permetin superar l'actual crisi econòmica, "però no podem acceptar que els principals culpables de la recessió rebin ajudes sostretes dels sous dels empleats sanitaris". Adverteixen que la reducció de recursos incidirà directament en els drets dels ciutadans i repercutirà en un empitjorament inevitable dels serveis sanitaris. Tot i així, afirmen que els treballadors intentaran donar els mateixos serveis així com la mateixa qualitat malgrat les dificultats sobrevingudes. Remarquen que Catalunya és una de les poques comunitats autònomes que, des de fa anys, té el 60% del sector de la sanitat concertada, però els professionals sanitaris de la sanitat concertada no han obtingut mai les mateixes retribucions salarials ni condicions socials que els treballadors de la sanitat pública, sinó tot el contrari.

Afirmen que als treballadors de la sanitat concertada primerament se'ls va voler equiparar, però a l'hora de la veritat la realitat és que no ho estan. Això vol dir, per exemple, que són els únics professionals sanitaris que no disposen de noves taules salarials, ja que no disposen de conveni des del mes de desembre del 2008, "és a dir, fa 17 mesos que tenim el sou congelat". A aquesta congelació des de fa any i mig ara s'afegirà la reducció del 5% del seu salari.

  HEMEROTECA


  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya