A partir de dilluns, les persones que vulguin fer el trajecte de Manresa a Barcelona o de Barcelona a Manresa amb autobús i sense parar a Monistrol de Montserrat i Olesa, com ara, tindran a la seva disposició un nou servei que els ho permetrà. Amb 5 expedicions directes d'anada i 6 de tornada, el trajecte es farà pels túnels de Vallvidrera per rebaixar 30 minuts la durada actual amb parades, que arriba als 80. Funcionarà de dilluns a divendres, llevat de l'agost.

Ahir al migdia, l'estació d'autobusos de Manresa va acollir la presentació d'aquest nou servei a càrrec de Manel Villalante, director general de Transport Terrestre de la Generalitat, i Josep Camprubí, alcalde de Manresa. El farà possible l'UTE Bages Exprés, formada per Alsina Graells, Autocars Julià i Transports Castellà, que va guanyar el concurs convocat per la Generalitat. El preu no variarà amb relació al viatge amb aturades d'ara, que és 6,30 euros el bitllet senzill, però tindrà l'avantatge que, pagant amb la T-10 de 6 zones, el trajecte costarà gairebé la meitat de preu (3,39 euros).

A banda del bus directe Manresa-Barcelona, també s'han millorat les freqüències amb parades. Així, va detallar Villalante, dels 11 serveis per sentit que hi ha a dia d'avui amb parades a Monistrol i Olesa, dilluns es farà el salt a 15 d'anada i 14 de tornada, i de tenir 6 serveis directes d'Olesa a Barcelona per anar i 5 per tornar es passarà a 9 i 8, respectivament. En el cas de Manresa, aquestes millores, que es van començar a treballar "quan es va fer la integració tarifària del Bages", suposaran, quant a la durada del trajecte, que "si ara la mitjana, depenent de on es baixi, és d'1 hora i 20 minuts, es redueixi als 50 minuts, molt especialment per als que baixin a la Zona Universitària, on poden enllaçar amb el Trambaix, els autobusos urbans, la L3 del metro i, quan sigui realitat, d'aquí a un parell d'anys, amb la L9". Els dissabtes i diumenges i festius, si bé no hi haurà servei directe, s'afegiran a l'oferta actual 3 noves expedicions d'anada i 2 de tornada; 7 en cada sentit. El director general de Transport Terrestre de la Generalitat va resumir els canvis dient que "a partir del dia 4 hi haurà el 70% més de places ofertes".

En el cas de Manresa, el fet d'anar a Barcelona pels túnels de Vallvidrera, "que és on hi ha la major velocitat comercial", farà que les parades canviïn d'ordre (vegeu Les claus). Amb relació a les garanties d'èxit de recuperar un servei que ja havia existit i que es va suprimir perquè no era rendible, Villalante va explicar ahir que "això és el que ens ha fet ser curosos amb aquest tema", en el sentit que "no es podia fer suprimint cap servei ni a Monistrol ni a Olesa i que havia de ser una oferta sobreafegida". Va remarcar que la tarifa integrada en la qual es pot incloure el nou servei directe n'incrementa molt l'atractiu de cara als usuaris.