L'aparcament sistemàtic en doble fila ha convertit el tram del carrer Jacint Verdaguer que fa xamfrà amb la carretera de Vic en un dels punts negres de la ciutat més permanents i tradicionals, i la tendència va en increment. La presència de cotxes i furgonetes al mig del pas avança cap a ser un mal crònic cada cop més consolidat.

El costum fa la llei, afirma la dita. I al tram crític de Jacint Verda- guer s'està convertint en llei el que hauria de ser una irregularitat aïllada i perseguida. A dia d'avui, no és cap de les dues coses.

La política de l'Ajuntament de Manresa, aplicada per l'actual regidor, José Luis Buenache, de relaxar la política de sancions, s'ha vist reforçada ara per l'actitud de la Policia Local de realitzar la seva feina amb el mínim zel possible, com a forma de pressió en el conflicte que enfronta el cos amb el govern tripartit per les retallades salarials. Si a aquests dos factors s'hi afegeix que la plantilla de la Policia Local no és generosament extensa, s'entén que sigui molt estrany veure agents locals posant mà en el desgavell de les dobles files que frenen el trànsit, cosa que fa que aquest tipus d'infracció es consolidi com a normal.

Aquest fenomen, que es produeix també en altres punts de Manresa, té al carrer Jacint Verdaguer una de les seves expressions més visibles. N'és la causa que en aquell punt hi ha establiments comercials molt actius, que mouen constantment clients que es volen aturar un moment.

L'efecte de les dobles files en aquest punt és doble: d'una banda, és un punt molt transitat, on no és estrany el pas de vehicles pesants, la qual cosa fa que si el pas és obstaculitzat es produeixin embussos constantment; de l'altra, hi ha un doble semàfor a la cruïlla amb la carretera de Vic i n'hi ha un altre al xamfrà de la carretera Pont de Vilomara, a no gaire més de cinquanta metres, de manera que la cua dels uns empalma fàcilment amb la cua de l'altre. El tap està assegurat, i centenars de conductors hi perden el temps.