L'Ajuntament de Manresa s'oposa a la creació d'un nou grup de P3 a l'escola la Sèquia. El consistori ha aprovat, per unanimitat, una moció impulsada per la CUP que ha permès que l'AMPA del centre portés la seva reivindicació al ple. El secretari de l'AMPA, David Granados, ha volgut deixar clar que el centre no s'oposa a la rebuda de nous alumnes, sinó a l'acolliment de nens en unes condicions que ha titllat de 'molt greus'. Segons Granados, els espais on es pretenen encabir els infants d'aquest tercer grup no estan adequats ni preparats. A més, l'Ajuntament també exigirà al Departament d'Educació la construcció dels centres educatius pendents, com és el cas de l'escola La Flama o el tercer institut.

Aquest any deixaran l'escola La Sèquia 26 nens. En cas que s'implantés una tercera línia, entrarien a l'escola 75 infants més. Amb uns 535 alumnes, Granados ha afegit, de manera irònica, que l'escola 'tindria l'honor de ser el centre més gran de Manresa'.

El secretari de l'AMPA ha posat alguns exemples de la situació 'precària' que viu el centre. Així, Granados ha explicat que 'els alumnes no poden fer excursions sense la col·laboració dels pares perquè hi ha un excés de nens i no es poden fer grups tan nombrosos'. A més, la introducció d'aquest nou grup, segons Granados, suposaria l'eliminació d'aules com la de música o anglès i haver de preveure un altre torn de menjador per manca d'espai.

Granados ha ressaltat les mancances de l'escola: un pati insuficient, accessos en mal estat, un carrer sense urbanitzar i manca de material i instal·lacions, entre d'altres.

Segons el portaveu de la CUP, Adam Majó, la qüestió de la massificació a les escoles de Manresa és una situació que es viurà en els propers anys, en cas que no es construeixi el cinquè institut de la ciutat. Per la seva banda, la portaveu de CIU, Imma Torra, ha reconegut que l'escola La Sèquia de Manresa és 'la més castigada' de la ciutat.

Pares i alumnes del centre educatiu La Sèquia de Manresa han omplert la sala de plens del consistori amb pancartes on s'hi podia llegir: 'per aprendre, necessitem condicions. No a la massificació'.