Enric Cervera és una de les nombroses persones que s'han hagut de reinventar per culpa de la crisi. Aquest comercial de les arts gràfiques que es guanyava la vida venent llibres de Ferran Adrià, s'ha espavilat amb una creació que, per ara, està sent tot un èxit. Es tracta d'un joc personalitzat per a cadascuna de les ciutats on l'ha editat. La propera serà Manresa. La previsió és que surti a la venda a principi de desembre, de cara a la campanya de Nadal. A més dels canals convencionals, Regió7 serà un dels punts on es podrà comprar, i també n'és un dels protagonistes.

La gràcia d'El Joc de Manresa i, abans, dels de Lleida (el primer el va fer d'aquesta ciutat, que és on va néixer Cervera), Girona, Tarragona i Reus, és que "a cada lloc el fem el més proper possible", de manera que la gent d'aquella ciutat el pugui reconèixer com a seu.

Amb un funcionament que és una barreja de Monopoli i joc de l'oca, el taulell és un mapa més o menys real del municipi, i cada parada, un establiment que "sigui emblemàtic i hi tingui una presència molt arrelada. No m'interessen les franquícies", recalca Cervera, ni tampoc "les ciutats clòniques". Més que res perquè se'n poden trobar a tot arreu. Els comerços i negocis que cerca són els de tota la vida; "molt d'aquell lloc". Posa com a exemple alguns dels que ja s'hi han apuntat, com Juanola Fotomaton, el Forn Jorba, la Llibreria Parcir, la Floristeria Rosa d'Abril i l'Òptica Soler. L'objectiu és trobar-ne 35, tasca de la qual s'encarrega la comercial Carme Prat, un dels fitxatges que ha fet Cervera a Manresa per tenir gent al seu costat que conegui la ciutat. L'altra és la dissenyadora, també manresana, Mireia Font. Lògicament, al marge de la venda del joc, els beneficis per a la seva empresa, Trafic Conecta SL, amb seu a Barcelona, surten de la contrapartida econòmica dels establiments que el protagonitzen.

La previsió és fer un tiratge d'un mínim de 2.000 jocs, que es vendran per 25 euros. A la capsa hi ha tauler, fitxes i daus per jugar, diners de la Banca Manresana i dos tipus de targeta. En una hi surt un dels comerços protagonistes, al qual han d'arribar els jugadors (hi poden jugar de 2 a 6 persones i les partides solen durar a l'entorn d'una hora), i les altres són sorpresa, una mena de regal per al jugador, com poder fer dues tirades extra. Guanya el primer que torna al punt de sortida havent comprat set establiments i amb diners a la butxaca. Pel camí, hi ha punts de finançament i estratègies per evitar la penalització de passar per un comerç que hagi comprat un altre jugador. Comenta que "hi pots jugar a partir que saps comptar" i que és "un joc molt familiar".

Cervera, que de petit ja va inventar un joc i que, recorda, va aprendre els noms dels carrers de Barcelona amb el Monopoli, reconeix que, d'entrada, vendre un joc pot ser complicat però, fetes les explicacions, assegura que "el component d'il·lusió i proximitat" li facilita molt la feina.