L'Ajuntament de Manresa defensa el transport públic de la ciutat a ultrança. Malgrat no haver pogut fins ara ni aprovar el pressupost del 2014 perquè no l'ha pogut quadrar -funciona amb el del 2013 prorrogat-, manté la xifra rècord d'aportació al servei per cobrir el dèficit que genera i així mantenir les prestacions.

Per segon any consecutiu, el dèficit del servei supera la xifra rècord de dos milions d'euros. El 2013, la diferència entre ingressos i despeses va ser de 2.019.034 euros (segons dades encara pendents de la liquidació definitiva).

L'any anterior, el 2012, va ser de 2.050.770 euros, la més alta que hi ha hagut mai. La del 2013 ha estat uns trenta mil euros inferior i és la segona més elevada, però l'estret marge d'aquesta diferència pot fer que els números definitius puguin suposar tant una nova xifra rècord de dèficit com no.

Mai abans del 2012 el dèficit havia superat els dos milions d'euros. Tot i això, el 2011 s'havia acostat a aquesta xifra, el que suposa que l'Ajuntament fa 3 anys que fa un esforç màxim per mantenir el servei.

Despesa global

Quant a cost global, el 2013 va ser de 3.033.856 euros. Un any abans havia estat de 3.152.164 euros. S'ha reduït 118.000 euros a còpia d'aplicar diferents ajustos, però es manté per sobre dels 3 milions d'euros, una barrera que ja va superar el 2011.