"No es tracta de reivindicar els productes de casa només per fer país, sinó que ho fem perquè són els millors". Amb aquestes paraules, Benvingut Aligué, president de l'entitat Fogons Gastronòmics del Bages, donava el tret de sortida oficial a la campanya Temps de Poti-Poti, pensada per omplir, fins al proper 14 de setembre, les cuines dels restaurants de la comarca amb productes frescos dels horts bagencs.

Així, mentre duri la campanya, els locals que hi prenguin part inclouran, entre la seva oferta habitual, plats en els quals productes com els tomàquets de Montserrat, l'albergínia blanca o les ametlles tendres hi tindran un lloc predominant. Uns aliments que formen part de la llista dels més reconeguts entre els conreats a casa nostra, llista en què també s'inclouen des de llegums fins a cacauets.

Tot i que la iniciativa ja va entrar en funcionament a final de la setmana passada, ahir va ser presentada oficialment en un acte a Can Poc Oli on van participar diverses de les baules que formen la cadena de la producció agrícola, des dels agricultors que conreen les hortalisses fins als restaurants que les serveixen, passant pels distribuïdors.