A Renfe, el retards no són només el pa nostre de cada dia en els trens que es desplacen a Barcelona. Aviat s'acabarà el termini que la companyia havia fixat per portar a terme les obres a l'estació de Manresa. El novembre del 2013 es va assumir el compromís d'invertir-hi 5,4 milions d'euros per arreglar l'estació, però encara no s'hi ha fet cap actuació de millora i l'aspecte de l'espai ha anat empitjorant.

Els usuaris encara no han vist cap màquina per donar el tret de sortida de les obres, però la companyia ha assegurat a Regió7 que el projecte no està encallat i que va seguint el seu curs administratiu. De fet, l'empresa ferroviària indica que s'ha enllestit la redacció del projecte i que aviat es licitaran les obres. Tot i que les previsions passen per adjudicar l'execució de les tasques de construcció a curt termini, la companyia encara no concreta cap data per tirar-les endavant.

El novembre hauran passat dos anys des que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i la ministra de Foment, Ana Pastor, van segellar l'acord per invertir 305,6 milions d'euros per a tota la xarxa de Rodalies de Catalunya abans del 2016. Encara no s'ha concretat exactament en què consistiran les obres a Manresa, i el més probable és que les obres finalitzin un cop hagi passat la data marcada per la Generalitat i el govern central. Les fonts consultades de Renfe consideren que no hi ha cap retard i que la licitació arriba en el temps de descompte del termini fixat perquè la millora de l'estació de Manresa s'engloba dins d'un projecte més gran que s'ha anat executant de mica en mica. Les mateixes fonts afirmen que un cop hagi passat el període estiuenc, segurament es podrà concretar quan començaran les obres i en què consistirà ben bé l'actuació de millora.

La inversió, en principi, ha de servir per millorar-ne la seguretat i l'accessibilitat, però Renfe no ha explicat els detalls del projecte. El departament de Territori i Sostenibilitat sí que va anunciar per sobre (vegeu Regió7 del 31 de març) què s'hi farà. Les tasques se centraran en la remodelació i adaptació de l'accessibilitat de l'edifici de viatgers, el recrescut de les andanes, la instal·lació d'ascensors al pas existent i la rehabilitació de les marquesines.

La darrera actuació que s'ha portat a terme a les proximitats de l'estació és la passarel·la metàl·lica que comunica l'estació de tren i el Pont Vell, una obra que ha tirat endavant l'Ajuntament de Manresa i ressegueix per un costat la carretera de la Renfe i finalitza a l'altura de l'aparcament asfaltat de l'estació. Just allà, s'ha pintat a sobre de la carretera una zona de pas de vianants per poder creuar la via. Un cop a l'altra banda de la carretera, es poden triar dues opcions: entrar al pàrquing de la Renfe o continuar a peu un itinerari dibuixat al costat de la carretera de la Guia, si es vol accedir a aquest barri.

El darrer cop que un responsable de Renfe va visitar l'estació de Manresa va ser el novembre del 2013, quan el director general d'estacions d'Adif a Catalunya, Armando Briga, va visitar l'estació per comprovar en persona els problemes que hi tenen per moure's els ciutadans amb mobilitat reduïda.