L'Ajuntament de Manresa va atendre mitjançant l'agent d'acollida 918 persones originàries de 60 països diferents durant el 2014. Les principals necessitats detectades van ser d'accés al sistema sanitari (85%), d'idioma (68%), relacionades amb la situació legal d'estrangeria (31%), treball (29%) i escolarització (14%).

Altres mancances que van ser ateses van ser la necessitat de suport per a fer tràmits, de formació i d'accés a ajuts dels serveis socials municipals.

Quan una persona d'una altra nacionalitat arriba per empadronar-se, si ve d'algun punt de Catalunya, se li adjudica un ambulatori segons el barri on s'ha establert i, en el cas que procedeixi de fora de Catalunya, es tramita la targeta sanitària.

A banda de l'atenció personalitzada i el traspàs d'informació general que es fa, l'agent d'acollida va fer les derivacions a serveis o recursos, alguns de més generals i d'altres més de específics, que es van valorar necessaris en cadascun dels casos.

De les persones ateses, el 30% provenien dels seus països d'origen, la resta venien directament d'altres poblacions de Catalunya o de l'estat espanyol. Concretament, un total de 234 persones ateses (29,65%) venien directament dels països d'origen i la resta provenien del moviment interior dins Catalunya (567) i la resta d'Espanya (117).