Destinar la caserna de la Guàrdia Civil a habitatge social per satisfer necessitats temporals de determinats col·lectius. És una de les al·legacions que ha presentat ICV al Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM).

Els ecosocialistes lamenten que el pla "estigui mancat d'una aposta clara per l'habitatge de protecció". Per compensar-ho, proposen "incrementar-ne les previsions, destinar zones de titularitat pública a habitatge social de lloguer, preveure el dret de tanteig i retracte per a l'ocupació d'habitatges buits", i fer habitatge social a la caserna. L'objectiu: "impregnar el nou POUM de contingut social".

En el tema dels equipaments és on ICV es mostra "més sorpresa amb les previsions aprovades inicialment". Denuncien que "suposa una pèrdua de reserves per a equipaments de més 370.000 m2". Dels edificis que lamenten que es perdin com a equipaments -la Casa Amigant, el Centre Hospitalari i la Cambra de Comerç- es demanen, respecte al primer, com s'explica que l'Ajuntament l'hagi adquirit i que, "ara, al POUM, perdi la seva destinació per a equipament?". També es pregunten "com s'explica que, davant la clara necessitat de donar vida al centre històric, s'hi perdin reserves d'equipament". Reclamen que es preservin com a equipaments els edificis citats i que s'incrementin les reserves als límits actuals.

No a l'ampliació del Carrefour

En matèria d'activitat econòmica, les propostes d'ICV busquen "preservar el petit comerç de proximitat de la ciutat". Consideren que "és necessari suprimir l'ampliació de superfície del Carrefour, així com no preveure usos comercials en els actuals polígons industrials com Els Dolors". En mobilitat, es queixen que, en un moment en què "es treballa arreu amb la millora de l'accés i proximitat al transport públic com a prioritat, a Manresa no es prevegi la connexió entre FGC i Rodalies, i fins i tot es plantegi allunyar del centre les estacions Baixador i, especialment, Manresa Alta". Per aquests motius, proposen "connectar les dues línies ferroviàries, deixar sense efectes el trasllat de Manresa Alta a Prat de la Riba i preveure el seu soterrament". També demanen "descartar la construcció del pont entre la carretera Cardona i el Congost pel seu elevat impacte, així com preveure que el principal enllaç de la ciutat amb la C-16 sigui l'accés del Pont de Vilomara, proper al polígon de Bufalvent".