El projecte per desdoblar el tram de la C-55 entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet va ser guanyat per una unió temporal d'empreses (UTE) d'Auditorías e Ingenierías i Tec Cuatro, firma, aquesta última, segons publica El País, que després va fer una donació a la fundació CatDem, vinculada a CDC.

La UTE es va adjudicar el projecte el 12 de setembre del 2011 per un import de 841.842,5 euros més IVA, segons consta al web infraestructures.cat. Tec Cuatro, sempre segons El País, va fer la donació a la fundació CatDem després d'una segona adjudicació, el mes d'octubre del mateix any, per redactar el projecte d'estació de l'AVE de l'aeroport de Girona per un total de 515.680 euros. La donació de 50.000 euros a CatDem suposa el 3,8 % de l'import de les dues adjudicacions.

Aquest seria el primer cas documentat, segons El País, del pagament de les suposades comissions il·legals per projectes adjudicats per l'executiu d'Artur Mas, després dels casos ja coneguts a ajuntaments governats per CDC.

En concret, aquest concurs va ser convocat per Infraestructures.cat, que és l'organisme de la Generalitat encarregat de licitar tota l'obra pública.

Albert García Bragado, soci de Tec Cuatro, va ser detingut dimecres de la setmana passada en la mateixa operació en la qual es va detenir el bagenc Jordi Soler, president del Grup Soler. En l'operació també es va detenir Josep Antoni Rosell, director general de l'empresa pública Infraestructures.cat.

De fet, el projecte per desdoblar el tram bagenc de la C-55 es va dividir en tres parts diferents atesa la dificultat de l'obra, i l'adjudicat a la UTE de la qual formava part Tec Cuatro és d'un d'aquests trams.

Els diferents treballs es van atorgar l'estiu del 2011 per un import global de 2,2 milions d'euros, i segons publicava Regió7 el 19 d'abril del 2014, quan ja feia tres anys de la seva adjudicació, el Govern encara no tenia la redacció executiva del projecte, tot i que el termini per fer-ho, segons el contracte, era d'un any. Ahir aquest diari va fer gestions, sense èxit, per saber si actualment els projectes ja estan redactats.

El projecte que està en el punt de mira pel cas 3% afecta tot el tram de la carretera que passa pel terme de Castellgalí i que s'hauria de fer amb un traçat nou. També inclou una petita part dels termes de Manresa i Sant Vicenç.