Les obres de reforma de l’estació de la Renfe de Manresa, valorades en 5,4 milions d’euros, havien d’estar enllestides el 2015, però quan manquen pocs dies perquè s’esgoti l’any no estan ni començades.

Tots els grups municipals, a excepció de Ciutadans, han elaborat una moció conjunta en què insten el ministeri de Foment del govern d’Espanya a informar dels detalls del projecte de reforma de l’estació del Nord i a la licitació urgent d’aquestes obres, valorades en 5,4 milions d’euros i que havien d’estar finalitzades abans d’acabar el 2015.

La moció exigeix al ministeri de Foment que presenti un pla estratègic de mobilitat ferroviària que permeti fer el trajecte entre Manresa i Barcelona en menys d’una hora.

També, que s’executi de manera immediata el Pla d’infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015 que preveia, entre altres actuacions, la construcció del túnel de Montcada.

Més velocitat i més trens

Això comporta estudiar les mesures necessàries per tal d’augmentar la velocitat comercial entre Manresa i Terrassa i el pas de més trens directes entre Terrassa i Barcelona per tal d’escurçar el temps de trajecte.

L’Ajuntament no s’adreça només al ministeri de Foment i també insta el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i Adif a ampliar la freqüència de trens entre les estacions de Terrassa i Manresa.

Tot seguit, la moció centra el focus en Rodalies de Catalunya i el seu operador Renfe perquè posin en circulació més trens amb accés per a persones amb mobilitat reduïda en la línia de rodalies R4.

En un altre punt del document, l'Ajuntament de Manresa sol·licita que els trens de la línia R12 (l’Hospitalet-Lleida via Manresa) s'adaptin a la comoditat dels viatgers tenint en compte la durada del viatge, ja que actualment presta servei amb unitats ferroviàries de rodalies, quan es tracta d'un servei de regionals.

Ajustar els horaris

La petició inicial del grup municipal del PSC que s’examini si els trens de la línia de Manresa podrien arribar a destinació com a mínim 5 minuts abans queda formalitzada sol·licitant a Adif que informi sobre les millores en el temps de viatge a la línia R4 nord i R12 que hagin pogut comportar i sobre la possibilitat de traslladar-les als horaris de servei.

L’Ajuntament insta el departament de Territori i Sostenibilitat, el ministeri de Foment, Renfe i Adif a fer el reajustament necessari a la graella d’horaris actual de les línies R4 i R12 de Rodalies per adequar-la a la velocitat actual a la qual ja poden circular els trens després de les obres de millora executades a la via entre Terrassa i Manresa.