Fa un any, encara era molt difícil trobar el litre de gasoil a menys d'un euro a les benzineres. Ara, en canvi, moltes gasolineres low cost, sense personal,ja l'ofereixen a menys de 80 cèntims, i moltes d'altres de tradicionals tampoc no arriben als 90 cèntims. La caiguda imparable del valor del cru ha fet disminuir els preus del dièsel i de la gasolina a uns valors que feia molts anys que no es veien i que encara podrien seguir reduint-se durant aquest any. El transport de mercaderies és un dels sectors òbviament més beneficiat. Alguns empresaris consultats asseguren que l'abaratiment del carburant els ha suposat la reducció de la despesa ordinària mensual del 5 al 10%.

Josep Campabadal, administrador de l'empresa manresana Travelcat, explica que "ara gastem una tercera part menys en gasoil que abans", per la qual cosa en el conjunt del pressupost mensual de l'empresa "l'estalvi és d'entre el 7 i el 8%". Segons constata, "el sector més beneficiat és el del transport internacional, ja que és el que fa més quilòmetres. Nosaltres ens movem bàsicament per Catalunya, però així i tot hem reduït considerablement el cost per cada 100 quilòmetres".

Per a Campabadal, aquest estalvi "ens ajuda a consolidar beneficis. Apreciem molt aquesta baixada, però potser encara valoraríem més l'estabilitat del preu del carburant, sense la incertesa que qualsevol dia el preu es pot tornar a enfilar de cop". El responsable de Travelcat afegeix que "nosaltres, per aquest motiu, no hem tocat preus, ni els hem abaixat ni els hem apujat. De fet, tampoc ningú no ens ho ha demanat". Es tracta del mateix punt de vista que exposa Joan Llansó, de l'empresa manresana Tracma: "durant la crisi, ja vam haver d'ajustar els preus. Ara, per tant, els mantenim, encara que hagi baixat el preu del dièsel", diu.