La pintura Assumpció de la Mare de Déu amb tots els sants, d´Antoni Viladomat (Barcelona, 1678-1755), llueix restaurada des de fa unes setmanes a la planta baixa de l´edifici que hostatja el Museu Comarcal de Manresa. Per la seva altura, 3,50 metres (i 2 m d´amplada), no pot ser exposada a les sales principals del centre i, per aquest motiu, la peça que pertany a la parròquia de la Seu s´ha de contemplar en una sala de sostre alt. No és d´estranyar, ja que originàriament formava part de la decoració de la basílica de la capital bagenca, tal com s´aprecia en una fotografia inèdita que l´especialista Francesc Miralpeix ha localitzat a l´Institut Amatller d´Art Hispànic.

L´Assumpció va desaparèixer temporalment de la Seu el 1936 per evitar que l´ira anticlerical desfermada a Catalunya com a resposta al cop d´estat feixista la convertís en aliment per a les flames. La imatge que Miralpeix ha mostrat en exclusiva a Regió7, que l´expert va trobar després de la publicació del catàleg editat amb motiu de l´Any Viladomat el 2014, és anterior a l´esclat de la Guerra Civil Espanyola, sense que se´n pugui determinar la datació exacta. L´obra estava ubicada a la Capella de la Confraria de Tots Sants i la Capella de la Mare de Déu del Pilar.

La incorporació d´aquesta peça al museu enriqueix el llegat de Viladomat, el millor pintor del barroc català, que tresoreja el centre dirigit per Francesc Vilà després del dipòsit dut a terme pel Museu Nacional d´Art de Catalunya.

En el suplement Revista de l´edició de Regió7 de demà dissabte, oferirem un ampli reportatge de quatre pàgines dedicat a presentar aquest fons i la figura d´Antoni Viladomat.