Baixada brutal en el nombre de vehicles que la grua retira dels carrers de Manresa.

L'any 2008 se'n va endur 5.040 vehicles. Res a veure amb els 1.865 que va agafar durant l'any passat. La minva és del 63%.

Amb l'esclat de la bombolla immobiliària i la crisi posterior, la grua també va afluixar la creixent pressió que exercia sobre els conductors.

Fins aquell moment, i en plena bonança econòmica, la grua cada cop tenia més feina, sobretot des que l'empresa Eysa es va fer càrrec de la gestió del servei municipal de retirada de vehicles de la via pública, una de les contrapartides de l'operació de la Reforma, conjuntament amb l'explotació de les més de set-centes places de l'aparcament en zona blava a la ciutat.

Punt d'inflexió

A partir del 2008, el descens és gai-rebé continu amb una única excepció, una lleugera remuntada l'any 2012. A la davallada, de moment, no se li veu aturador.

Ara la situació és que el nombre de vehicles que retira la grua es troba en caiguda lliure i, a més, amb uns percentatges molt rellevants.

Així dels 5.040 vehicles que va retirar durant l'any 2008 va passar a gairebé just la meitat només 2 anys més tard: 2.587 vehicles l'any 2010.

Quina explicació té?

L'anàlisi que fa l'Ajuntament de les dades és que "no hi ha una única causa, segur que és fruit d'un conjunt de circumstàncies, perquè els criteris de la Policia Local a l'hora de retirar els vehicles no han canviat".

Segons l'Ajuntament, la crisi econòmica provoca, probablement, un ús més restringit del vehicle privat per part de la ciutadania. Si el parc mòbil es redueix, hi ha menys possibilitat d'infraccions