L'inwforme de Manresa 2015 del Síndic de Greuges situa la capital del Bages, en comparació de sis municipis més amb poblacions de grandàries similars (ciutats que tenen entre 65.0000 i 90.000 habitants), com la que va generar més queixes per part de persones residents, 109. En el cas de les consultes, se situa en el quart lloc del rànquing, amb 93 i, en el còmput total entre queixes i consultes, en el segon, amb 202. Al davant té Sant Cugat del Vallès (210).

Tot i encapçalar el rànquing quant a les queixes en la comparativa amb altres municipis de grandària similar, si es contrasten els resultats amb els dels anys anteriors dels quals també hi ha dades, s'ha produït una disminució significativa. Del 2014 al 2015, s'han reduït el 14,8% (de 128 han baixat a 109) i si es comparen amb tres anys abans, el 2012, que se'n van recollir 257, el 57,5%. Pel que fa a les consultes, d'un any a l'altre han baixat el 28%, i en tres anys, el 40%. En total, la reducció d'un any a l'altre ha estat del 21,7%, i respecte del 2012 (l'any que n'hi va haver més), el 50,9%.

Per matèries, les queixes i consultes més nombroses van ser les relacionades amb polítiques socials, 83, el 41,1% del total, dins de les quals, les de serveis socials i d'infància i adolescència van ser les que en van acaparar més, amb 29 i 25, respectivament. Les segueixen les que tenen a veure amb administració pública i tributs, 43 (21,3%) i les relacionades amb temes de consum, 40 (19,8%). N'hi va haver 15 sobre polítiques territorials (7,4%) i 12 sobre seguretat ciutadana i justícia (5,9%).

El nombre de persones afectades -pot ser que en una queixa o consulta hi hagi més d'una persona implicada- va anar a la baixa, i va passar de 644 el 2011 a 414 el 2012, 306 el 2013, 317 el 2014 i 291 l'any passat. El síndic es desplaça periòdicament a Manresa per atendre la ciutadania in situ. En aquest cas també hi va haver una disminució de les atencions i es va passar de 28 el 2014 a 12 el 2015.

Pel que fa a l'estat de les queixes en finalitzar el 2015, n'hi havia 12 en tramitació i 23 de finalitzades. Aquestes xifres són diferents de les esmentades fins ara -les queixes i consultes iniciades el 2015- perquè podria ser que s'haguessin iniciat en anys anteriors al 2015.

Per administracions, la que va rebre més queixes de la ciutadania procedent de Manresa el 2015 va ser la Generalitat (73), seguida de diverses administracions locals (45, 28 de les quals tramitades amb l'Ajuntament de Manresa) i les companyies telefòniques (6).