Els negocis turístics han convertit per segona vegada l'ExpoBages en el gran aparador per promocionar la seva oferta. Aquestes empreses tenen un espai propi, la Plana de l'Om, i l'any passat ja va servir per apropar tímidament la fira multisectorial al nucli històric. Els diferents projectes turístics que s'ensenyaven al certamen manresà van despertar ahir l'interès dels visitants.

Els responsables de Bages Impuls -que volen aixoplugar les empreses del sector sota la marca de Camins del Bages- consideren que l'interès que mostraven molts visitants per saber què s'ofereix al Bages en matèria turística demostra que la comarca està fent passos endavant per guanyar pes en aquest sector. "L'objectiu primordial és que la gent d'aquí tingui la percepció que el Bages té potencial com a destinació turística, que s'ho cregui", afirma el membre de Bages Impuls i un dels responsables de l'empresa Co-Experience, David-Joan Torra.

Una de les novetats d'enguany és que aquest espai no només serveix per promocionar els negocis, sinó que iniciatives impulsades per institucions públiques també s'hi han volgut promocionar. El Geoparc de la Catalunya Central hi té un paper destacat, ocupa cinc estands per difondre el patrimoni geològic del Bages com a recurs per atraure turistes a la comarca. També hi és present Manresa 2022, amb l'objectiu de potenciar entre els manresans i els visitants d'altres poblacions i comarques la commemoració del 500 aniversari de l'estada de sant Ignasi de Loiola a Manresa, que tindrà lloc d'aquí a sis anys.

La presència dels negocis del sector turístic en un espai diferenciat de l'ExpoBages també té la intenció de crear un vincle més fort entre els responsables empresarials i crear sinergies per oferir millors productes i que estiguin interrelacionats.

Berta Giralt també té un espai en aquest emplaçament. Tot i no estar directament vinculada al sector del turisme, impulsa la revista Xics, que té com a finalitat difondre les propostes turístiques i culturals que es desenvolupen al Bages. "Han passat moltes persones que se m'han adreçat per preguntar què faig. I és que vaig muntar la revista perquè vaig detectar que moltes famílies amb nens tenen interès per informar-se sobre aquest tipus d'activitats i propostes que tenen lloc a la nostra comarca", explicava ahir.

Els responsables de Bages Impuls asseguren que la visibilitat que tenen últimament els negocis del sector turístic -amb la seva presència a l'ExpoBages, altres actes que s'organitzen al llarg de l'any i a les xarxes socials- afavoreix que més emprenedors s'interessin per desenvolupar projectes turístics. "Se'ns adrecen persones perquè els donem un cop de mà per contactar amb l'administració o per trobar finançament", diu Torra.