La delegació de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) de Manresa, situada al carrer del Bruc, va acumular llargues cues d'usuaris ahir al matí a causa d'una avaria del sistema informàtic.

Tal com va explicar a aquest diari la treballadora Marina Brichs, que està al punt d'informació de l'oficina, quan els treballadors van arribar a la delegació a dos quarts de vuit del matí (hora en la qual encara no s'atenen usuaris) el sistema informàtic "ja no funcionava. No hem pogut ni engegar els ordinadors". Aleshores, els empleats van realitzar gestions amb la delegació de Barcelona per intentar solucionar el problema, però finalment sembla que l'avaria tenia l'origen a Madrid. L'avaria afectava tant els ordinadors com la màquina expenedora de tiquets.

A les 9 del matí, quan l'oficina va obrir les portes al públic, el problema encara no estava resolt i no va quedar solucionat fins al voltant de 3/4 de 10 del matí, segons va assenyalar Brichs. Els treballadors estaven, a quarts d'11 del matí, atenent de manera intercalada les persones que tenien cita prèvia amb les que hi van sense hora. Ho feien, tal com va recalcar la directora de l'oficina, "amb la màxima celeritat" per intentar recuperar el temps perdut i intentar evitar l'espera als usuaris.