A l'Ajuntament de Manresa li toca pagar, un any més, a l'empresa concessionària de la zona blava, Estacionamientos y Servicios SA (Eyssa), filial de Fomento de Construcciones y Contratas S.A. (FCC), per l'acord signat de construcció de l'aparcament de la Reforma i la urbanització de l'entorn.

La darrera factura a què ha de fer front l'Ajuntament és de 270.885 euros, que pagarà a la companyia perquè pugui facturar durant l'any 2015 1.417.889 euros, corresponents al compromís municipal de garantir una facturació del 55% d'ocupació de les places de zona blava. Durant els darrers 10 anys ha hagut de desemborsar 1.598.973 euros i només li ha tocat cobrar en una ocasió: 38.790 euros l'any 2007.

Els ingressos generats per la zona blava per l'empresa del grup Fomento són 1.125.090 euros. Però els diners que paguen els ciutadans amb el caríssim tiquet -1,90 euros l'hora- no són suficients per cobrir els termes de l'acord signat i això fa que l'Ajuntament hagi d'afegir els ja esmentats 270.885 euros, en aquesta ocasió.

Els darrers 10 anys, Eyssa ha facturat 13 milions d'euros. Té contracte per continuar prestant el servei fins al 2023, això són 8 anys més i, en total, li haurà permès facturar en 18 anys -si es manté el ritme dels darrers anys- uns 24 milions d'euros en un negoci que es basa en la instal·lació de parquímetres i la contractació d'un grup de vigilants que controlen els casos d'aparcament indegut.

L'any passat es va establir un nou rècord en la xifra que ha de pagar l'Ajuntament de Manresa a l'empresa que explota la zona blava de la ciutat: 274.359 euros.

Des del 2006 només hi ha hagut un any en què l'Ajuntament ha cobrat de la zona blava. Va ser el 2007 i les arques públiques van ingressar per aquest concepte 38.790 euros.

Tota la resta ha tocat pagar: 68.764 euros el 2006, 27.287 euros el 2008, 155.492 euros el 2009, 116.065 euros el 2010, 190.752 euros el 2011, 244.404 euros el 2012, 250.965 euros el 2013, 274.359 euros el 2014 i 270.885 euros el 2015.

Els diners que ha de desemborsar l'Ajuntament tenen una progressió continuada a l'alça des de l'any 2010 que el 2015 s'ha frenat, segons les dades aportades per l'Ajuntament. Però si multipliquem 270.000 euros pels 8 anys que encara queden de concessió el resultat són a l'entorn de 2,16 milions d'euros que l'Ajuntament haurà de pagar a l'empresa.