Un total de 9 milions de subscriptors i 1.153.910.130 reproduccions. Tres joves manresans són els propietaris d'aquestes xifres amb els seus canals de la plataforma YouTube. Jordi Carrillo, Daniel García i Carlos García (o el que és el mateix, El Rincón de Giorgio, 8cho i Tri-Line) han aconseguit situar-se entre els youtubers espanyols amb més seguidors.
La pàgina Verne ha publicat la llista completa dels vuitanta canals que superen el milió de subscriptors a l'estat espanyol. Entre els 36 que tenen 2 milions de subscriptors hi ha tres manresans. En el número 11 hi trobem El Rincón de Giorgio, que fa només un any va aconseguir 1 milió de seguidors i, avui dia, ja supera la barrera dels 5 milions. Els germans García, 8cho i Tri-Line a la xarxa respectivament, es posicionen com els canals número 33 i 35 a Espanya.
Jordi Carrillo va començar amb el seu canal de YouTube el març del 2013 i, des d'aleshores, ha compartit 516 vídeos a Internet amb què ha aconseguit convertir un entreteniment en la seva feina. Daniel García, conegut entre els seus seguidors com 8cho, va començar fa poc a penjar vídeos, ja que la majoria de canals que superen el milió de seguidors fa més de dos anys que són a la xarxa. García ha aconseguit 2.142.632 subscriptors en un parell d'anys. Fa un mes va rebre el botó d'or de YouTube, que s'entrega als creadors de vídeos que superen el milió de subscriptors. Carlos García, el seu germà, té 2 milions de seguidors, tot i que fa més temps que comparteix continguts; des de l'any 2013.
Els tres canals triomfen a la plataforma YouTube amb un contingut majoritàriament de paròdies, humor i videojocs. Els germans García s'han fet coneguts per una sèrie de vídeos que anomenen "tops", és a dir, rànquings de fets curiosos. El que va fer saltar a la fama 8cho va ser "Top 10, el ser humano es retrasado y no tiene cura". En un principi, el canal de Tri-Line tenia un contingut més relacionat amb el manga i l'anime, però, amb el temps, la temàtica ha variat.
Jordi Wild, el sobrenom de Carrillo a la xarxa, va començar a fer-se conegut amb una secció anomenada "Lo mejor y lo peor", en què analitzava els youtubers més famosos del moment. Però allò que va fer créixer el canal van ser les vídeo-reaccions.
Expansió del mercat
Els tres canals s'han fet coneguts entre un públic jove que se situa entre els 15 i els 30 anys. No només són famosos a l'estat espanyol, sinó també a Llatinoamèrica, on els youtubers s'han convertit en celebritats. Els creadors de continguts de YouTube han rebut el nom d'influencers, en referència al gran interès i influència que tenen entre els seguidors, cosa que ha fet que les marques s'interessin a col·laborar amb youtubers a l'hora de promocionar productes.
També s'hi han interessat les editorials. Jordi Carrillo va publicar una novel·la el febrer passat, Sueños de acero y neón. El seu company de professió, Carlos García, va presentar el seu llibre Las diez leyes más tontas del planeta al seu canal de YouTube l'octubre del 2015.
Tot i així, obrir-se camí a la plataforma en castellà és complicat. Tal com va explicar en una entrevista a Regió7 publicada en l'edició del 7 de gener, Jordi Carrillo comentava que "el 99% dels youtubers no guanyaran gairebé res: 30, 40 euros...". I afegia que "potser a partir de 300.000 subscriptors ja pots començar a tenir un sou maco; i quan estàs als nostres nivells és un treball excel·lentment remunerat. Però només hi arriben el 0,5-0,2% de youtubers".
A la xarxa no només comparteixen una temàtica humorística, sinó també part de la seva vida personal. És el cas, sobretot, de Carrillo, que en múltiples ocasions mostra el seu pare als vídeos, el qual és partícip de les bromes de Jordi Wild. En un dels darrers vídeos en què apareix Papa Giorgio, tal com coneixen els subscriptors el progenitor del youtuber, pare i fill passegen per carrers de Manresa a la recerca de pokémons.
Dones youtubers
Són pocs els afortunats youtubers que han aconseguit superar la xifra del milió de seguidors i poden viure de la plataforma. Cal parlar en masculí, i és que a la llista de youtubers espanyols no trobem cap canal dirigit per una dona en solitari fins a la posició número 22, que pertany a la gironina Patrícia Jordan, que fa tutorials de pentinats i tractaments per als cabells.
En aquesta línia de canals de bellesa hi trobem una altra manresana, Fina Canal, que amb els seus dos canals ha aconseguit sumar una xifra de 14.871 subscriptors. La temàtica del compte està relacionada amb l'estètica, la bellesa i el maquillatge. A més, JosennaCanal (com se la coneix a Internet) ha obert un mercat que gairebé no han explorat els youtubers espanyols: la bellesa quan se supera la barrera dels quaranta.