La Comissió de Territori del Parlament ha aprovat una proposta de resolució que reclama al ministeri de Foment que redueixi el temps de viatge en tren entre Manresa i Barcelona per sota de l'hora.

A instàncies del grup parlamentari de Junts pel Sí, la proposta de resolució reclama que es portin a terme "les obres de reforma de l'estació de Renfe de Manresa consistents en la remodelació de l'accessibilitat a l'edifici de viatgers, que implicarà l'eliminació de les barreres arquitectòniques i la instal·lació d'ascensor, més obres en les andanes i en el vestíbul".

El diputat bagenc de Junts pel Sí David Bonvehí ha recordat que les obres d'accessibilitat de l'edifici de viatgers de l'estació de Renfe de Manresa havien d'estar enllestides el 2015 i no es van portar a terme.

Actualment, per anar d'una andana a l'altra s'ha de fer per unes escales i un passadís subterrani o bé travessar les vies per un pas que ja hi ha adequat però que no és cap garantia de seguretat i que, a més a més, queda apartat de l'estació. "Amb aquesta situació, l'estació del Nord de Manresa pràcticament impedeix que les persones amb mobilitat reduïda la puguin utilitzar", ha explicat el diputat.

Una licitació que no arriba

En la seva intervenció a la Comissió de Territori, David Bonvehí ha exigit a Foment que es portin a terme les obres, la licitació de les quals s'ha anat posposant en diverses ocasions i ha afegit que, si bé aquestes obres es podrien fer a d'altres estacions, "ho focalitzem en la de Manresa perquè podria ser més utilitzada si les obres es fessin".

Sobre el temps del trajecte entre Manresa i Barcelona, Bonvehí ha afirmat que ha de ser millorat perquè el tren sigui un mitjà de transport adequat i ha reclamat que es redueixi per sota dels seixanta minuts.

El diputat bagenc ha recordat que el tren entre Manresa i Barcelona va més lent ara que durant els anys 40 i 50, i ha afegit que "en països avançats és raonable fer 60 km en menys d'una hora".