Assenyalada amb el dit per la regidora d'Acció Social i Cooperació, Àngels Santolària, com l'ú nica companyia que no comunica a l'Ajuntament de Manresa els talls de subministrament que fa a les llars, Gas Natural Fenosa es defensa.

I ho fa explicant que si no posa en coneixement dels serveis socials municipals que deixarà un domicili sense gas o llum és perquè té el seu propi sistema per separar el gra de la palla i preservar la vulnerabilitat i salvaguardar-se de la picaresca.

Per demostrar-ho, la compa-nyia assegura que hi ha 138 famílies a Manresa que tenen gas i llum contractats amb la compa-nyia i no els paguen.

Formen part del seu propi catàleg contra la vulnerabilitat i especifiquen que es tracta de 32 llars que no paguen els rebuts d'electricitat i 106 els del gas.

Formen part de les 9.000 famílies de 400 municipis catalans a les quals la companyia no talla el subministrament energètic malgrat que no en paguen la factura.

Aquesta és la resposta que ha donat la companyia a les explicacions demanades per aquest diari després que la regidora d'Acció Social i Cooperació afirmés en el darrer ple municipal que les companyies estan obligades a avisar Serveis Socials abans de tallar un subministrament contractat, però a Manresa «Gas Natural mai ens ha avisat de cap tall de subministrament i, per tant, no hi hem pogut intervenir». Per contra, aquest preavís sí que el fan a Manresa empreses com Aigües de Manresa, Iberdrola, l'elèctrica Viesgo i, des de l'estiu, Endesa.

Segons va explicar la regidora d'Acció Social, quan les subministradores avisen que tallaran un subministrament, l'Ajuntament mira si coneix la persona afectada i si disposa d'informe de risc i, si és així, s'informa les companyies que no poden fer el tall de subministrament.

«La llei s'ha de desenvolupar»

Gas Natural Fenosa insisteix que, des del seu punt de vista, la seva forma d'actuar és la correcta perquè la llei de pobresa energètica s'ha de desenvolupar. «Mentrestant el mecanisme que tenim està funcionant».

I afegeix que es tracta d'un sistema per actuar davant la pobresa energètica que funciona en dues direccions, ja que quan serveis socials municipals detecten una situació de vulnerabilitat ho poden comunicar a la companyia perquè l'entri al registre «i si som nosaltres qui ho detectem ho comuniquem a l'Ajuntament».